۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
رفع چالش فرسودگی ماشین آلات نساجی و پوشاک کشور حمایت دولت را می طلبد
دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران:

رفع چالش فرسودگی ماشین آلات نساجی و پوشاک کشور حمایت دولت را می طلبد

کرج- دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران با اعلام فرسودگی ماشین آلات این صنایع به عنوان یک چالش جدی در بستر تولید و صادرات، گفت: حمایت مالی دولت برای بازسازی این ماشین آلات ضرورت دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی انجمن نساجی، پوشاک و چرم البرز، یدالله مالمیر از فرسودگی ماشین آلات این صنایع به عنوان یک چالش جدی در بستر تولید و صادرات نام برد و ضرورت مساعدت و حمایت مالی دولت برای بازسازی و نوسازی این ماشین آلات را مورد تاکید قرار داد.

مالمیر عمر متوسط بسیاری از ماشین آلات صنایع نساجی و پوشاک کشور را ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش مهم صنایع نساجی و پوشاک در بستر اشتغال، کارآفرینی و پویایی اقتصاد کشور از دولت درخواست داریم برای رفع این مشکل صنعتگران این صنایع را یاری دهند.

رییس انجمن نساجی، پوشاک و چرم البرز با اشاره مشکلات ناشی از اجرای قانون جدید چک گفت: از بدو اجرای این قانون مراجعین به بانک ها با چالش جدی اتلاف وقت و سرگردانی مواجه شده اند و این مشکل همواره برای فعالان اقتصادی دست انداز ایجاد کرده است. مسئولان مربوطه باید برای رفع مشکلات ناشی از قانون جدید چک که بعضا با بسته شدن حساب های بانکی فعالان اقتصادی همراه شده است چاره اندیشی کنند.

صنعت نساجی در انتظار تزریق یک میلیارد دلار برای بازسازی ماشین آلات است

مالمیر با اشاره نشست اخیر بررسی راهکارهای توسعه زنجیره صنعت نساجی، پوشاک، چرم، کیف و کفش با حضور معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از فعالان این حوزه گفت: در این نشست با تزریق یک میلیارد دلار به این صنایع جهت نوسازی و بازسازی ماشین الات صنعتی موافقت شد و امیدواریم با پیگیری های لازم نسبت به تخصیص این اعتبار اقدام شود.

رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز همچنین به دولت پیشنهاد کرد به‌منظور حمایت از صنایع پوشاک کشور در بسته های معیشتی خرید پوشاک نیز گنجانده شود.

صنایع افزایش ۹ برابری بهای گاز مصرفی را اقدامی غیر منطقی می دانند

مالمیر افزایش ۹ برابری بهای گاز مصرفی صنایع را مورد گلایه قرار داد و گفت: فعالان اقتصادی روند افزایش نرخ گاز را اقدامی نامعقول و موجب بالا رفتن هزینه های بخش تولید به ویژه درصنعت نساجی و تحمیل گرانی ها به مصرف کنندگان می دانند.

وی افزود: در پیگیری های انجام شده در نشست های شورای گفت و گوی افزایش ۹ برابری بهای گاز مصرفی به هفت برابر کاهش یافت اما شرکت گاز در مقابل ارزش افزوده را که در سطح کشور ۹ درصد است، به ۱۵ درصد افزایش داد که این‌ اقدام باعث شده هزینه تولید بالا برود.

دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: ضروری است دولت مشکل حاد ناشی از افزایش نامعقول گاز مورد مصرف صنایع را مورد بررسی همه جانبه قرار دهد تا صاحبان صنایع به ویژه صنایع کوچک از شرایط بحرانی ناشی از ورشکستگی تدریجی رهایی یابند.

تاکید بر ضرورت کشت فرا سرزمینی برای تامین نیاز صنایع نساجی و پوشاک

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با تاکید بر ضرورت کشت فرا سرزمینی با هدف تامین نیاز صنایع نساجی و پوشاک به پنبه گفت: در نشست هایی که با سفرای چند کشور داشتیم این مهم مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مالمیر افزود: با مذاکره و تعامل با اتاق های بازرگانی کشور های موفق در کشت پنبه می توانیم با انعقاد قرار داد های چندین ساله، کشت فرا سرزمینی برای تامین نیاز کشور به پنبه را عملیاتی کنیم.

وی همچنین‌ با تاکید صدور مجوز واردات مواد اولیه برای تولیدکنندگان واقعی گفت: ضروری است اجازه داده شود تعاونی های تخصصی این حوزه مواد مورد نیاز کارخانه هایشان را وارد کنند تا مشکلات ناشی از دلال بازی ها در بازار عرضه خودنمایی نکند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پنبه در بازار با افت ۳۰ الی ۴۰ تومان مواجه شده است و این افت قیمت موجب زیان پارچه فروشان و تولیدهایی شده است که مقادیر زیادی نخ پنبه ای با قیمت بالا در انبار هایشان دپو کرده اند.

گفتنی است؛ استان البرز داری ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم است.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha