۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
بازگشت ۲۱۹ واحد راکد به چرخه تولید در اصفهان| بیکاری در استان کاهش یافت
استاندار اصفهان خبر داد؛

بازگشت ۲۱۹ واحد راکد به چرخه تولید در اصفهان| بیکاری در استان کاهش یافت

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: طی یک سال گذشته با برگزاری جلسات ستاد رفع موانع تولید ۲۱۹ واحد راکد به چرخه تولید در سطح استان اصفهان بازگشت.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های دولت سیزدهم موضوعات اقتصادی است، اظهار داشت: بنا به دستور رئیس جمهور محترم تمام مدیران و مسئولان موظفند تا در راستای تسهیل گری صنعتگران و تولیدکنندگان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه بازگشت به چرخه تولید واحدهای صنعتی راکد یک ضرورت برای اشتغال زایی و رونق تولید است، ابراز داشت: طی یک سال گذشته با برگزاری جلسات ستاد رفع موانع تولید ۲۱۹ واحد راکد به چرخه تولید در سطح استان اصفهان بازگشت.

اعطای ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی راکد

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در این ستاد طی یکسال گذشته بیش از یک هزار و ۳۹۰ مصوبه داشتیم، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی راکد اعطا شده است تا این واحدها به چرخه تولید باز گردد.

تثبیت بیش از ۶ هزار فرصت اشتغال در اصفهان

وی با اشاره به اینکه مشکلات ۹۵۰ واحد تولیدی و صنعتی طی یکسال اخیر به آن رسیدگی شده است، تصریح کرد: این موضوع باعث شده است تا بیش از شش هزار فرصت اشتغال تثبیت شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه برای بهبود اوضاع کسب و کار اصناف هم طی یکسال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: امیدواریم با پرداخت این تسهیلات شاهد شکوفایی رونق کسب و کار در مشاغل کوچک و صاحبان اصناف باشیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یک امر ضروری برای خانواده ها است، تاکید کرد: مدیران و مسئولان استان موظف هستند تا زمینه را برای اشتغال بیش از پیش جوانان به خصوص دانش آموختگان دانشگاهی فراهم کنند.

کاهش بیکاری در استان

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در تابستان گذشته نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۲.۶ درصد بود، تاکید کرد: این نرخ در انتهای پاییز گذشته به ۱۱.۴ و در زمستان به ۹.۵ درصد رسید که این مهم نشان از فعالیت و اهتمام مسئولان استان برای کاهش نرخ بیکاری است.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha