۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
پرداخت بیمه بیکاری متضرر شدگان از کرونا/ هزینه‌ها شفاف شود
حسینی شاهرودی:

پرداخت بیمه بیکاری متضرر شدگان از کرونا/ هزینه‌ها شفاف شود

شاهرود - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برداشت یک میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا، گفت: این اعتبارات برای پرداخت بیمه بیکاری متضرر شدگان از کرونا و تجهیزات درمانی صرف می‌شود.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه یکی از تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با آثار سوء اقتصادی کرونا، برداشت از صندوق توسعه است، ابراز کرد: یک میلیارد یورو برای این منظور از صندوق برداشته شده که البته این میزان صرف چند محور اساسی شامل تامین تجهیزات و هزینه‌های درمانی و بیمه بیکاری می شود.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا سبب بیکاری هزاران نفر در اقشار و مشاغل مختلف شد، افزود: بخشی از این اعتبارات برای پرداخت غرامت و مستمری مرتبط با بیمه بیکاری هزینه خواهد شد.

هزینه‌ها شفاف بیان شود

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به اینکه اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برداشت از صندوق ذخیره ملی کمک خوبی به وزارت بهداشت و دیگر نهادهای درگیر با کرونا کرد چرا که اعتبارات آن‌ها مکفی نبود، تاکید کرد: امیدواریم با این اقدام شاهد جبران ضررهای کرونا و تجهیز بهتر جامعه بهداشت و درمان باشیم.

حسینی شاهرودی با اشاره به ضرورت صرف دقیق و صحیح اعتبارات صندوق توسعه، ابراز کرد: اعتبار برداشته شده از صندوق توسعه ملی در متمم بودجه دیده خواهد شد و این نکته ای است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمام هزینه های مرتبط با برداشت از صندوق می بایست به صورت شفاف گزارش داده شود تا بدانیم این برداشت از صندوق در کجا و به چه شکل هزینه شده است، گفت: این میزان برداشت از صندوق فقط برای مقابله با کرونا شامل تحقیقات، زیرساخت‌های مراکز درمانی و بیمارستان های کشور پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر و معوقات کادر پزشکی و درمانی و دیگر مسائل مرتب دیده شده است.

کد خبر: ۱۷٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha