۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
خرد کردن اراضی یکی از تهدیدهای کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

خرد کردن اراضی یکی از تهدیدهای کشاورزی

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی یکی از دلایل تغییر کاربری اراضی در کشور را نداشتن سند و خردشدن اراضی توسط وراث و تبدیل آن به باغ ویلا دانست.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد در جلسه کمیسون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر افزود خرد کردن اراضی کشاورزی توسط وراث و تبدیل آن به باغ ویلا یکی از چالش‌هایی است که میراث بین نسلی تولید غذا را با تهدید روبرو کرده است.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد راه جلوگیری از خرد شدن اراضی، سند دار کردن اراضی با کاربری امور اراضی و جلوگیری از تقسیم شدن سندهای تک برگی آن است.

وزیر جهاد کشاوری افزود در حوزه اراضی کشاورزی به جای خرد کردن آن باید تجمیع صورت بگیرد و دولت هم برای تسریع آن مشوق‌هایی ارائه کند مانند دادن تراکتور یا کود مجانی همچنانکه دنیا برای تجمیع اراضی چنین راهی را رفته است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی تا قبل از دولت سیزدهم و از سال ۹۴ که قانون سند دار کردن اراضی کشور تصویب شد ۴ درصد اراضی سند دار شدند و یکی از راه‌های تسریع در سند دار کردن اراضی کشاورزی رفع تداخل زمین‌های کشاورزی با منابع طبیعی است.

به گفته وزیر کشاورزی از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور و از سال ۱۳۹۴ که قانون سند دار کردن اراضی تصویب شد تا پیش از دولت سیزدهم ۳۶ دهم میلیون هکتار از اراضی رفع تداخل شد در حالیکه در این ۱۰ ماهه ۱ و ۱ دهم میلیون هکتار رفع تداخل شده که این امر نشان دهنده این است که سرعت رفع تداخل و سند دار کردن اراضی سرعت بیشتری گرفته است.

به گفته ساداتی نژاد تا پایان سال ۱۴۰۲ کل اراضی کشاورزی ایران باید رفع تداخل و سند دار شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha