۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
گندم خریداری شده توسط دولت و بخش خصوصی نیاز کشور را تامین می‌کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

گندم خریداری شده توسط دولت و بخش خصوصی نیاز کشور را تامین می‌کند

اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: میزان گندم خریداری شده در کشور توسط بخش دولتی و خصوصی نیاز داخلی را تامین می‌کند و با قیمت جدید خرید تضمینی گندم امکان روی آوردن کشاورزان به فروش محصول خود به دولت وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص پیش بینی برداشت ۱۴ میلیون تنی گندم و خرید ۱۱ میلیون تن از آن در قالب خرید تضمینی توسط دولت، گفت: با قیمت جدید خرید تضمینی گندم امکان روی آوردن کشاورزان به فروش محصول خود به دولت وجود دارد زیرا نرخ گندم در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی در میزان تولید گندم تاثیر فراوانی ندارد، ادامه داد: پیش بینی تحقق تولید و برداشت ۱۴ میلیون تن گندم بر اساس میزان سطح زیر کشت است و امکان تغییر محصول و کاهش سطح زیر کشت وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میزان گندم خریداری شده در کشور توسط بخش دولتی و خصوصی نیاز داخلی را تامین می‌کند، عنوان کرد: دو سال قبل نیز با توجه به میزان بارش نزولات آسمانی حدودا ۱۴ میلیون تن گندم در کشور برداشت شد هرچند که نرخ این محصول استراتژیک در آن سال‌ها نیز پایین بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی تنها در فصل کشت تاثیر گذار است و کشاورزان با توجه به آن میزان سطح زیر کشت گندم را تعیین می‌کنند، تصریح کرد: اکثیریت اراضی کشور منحصر به کشت گندم بوده و کشاورزان دارای دایره انتخاب وسیعی نیستند تا در صورت عدم کشت گندم محصول دیگری را جایگزین کنند.

کد خبر: ۱۷٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha