۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد/ دخانیات و مواد آرایشی در صدر کشفیات
‌سرپرست سازمان صمت سمنان:

۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد/ دخانیات و مواد آرایشی در صدر کشفیات

سمنان – سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به انجام هشت هزار مورد بازرسی قاچاق کالا در استان گفت: طی سال گذشته ۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از واحدهای صنفی و غیر صنفی کشف شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل صبح شنبه در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان به میزبانی صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه مبارزه با خریدوفروش کالای قاچاقی در سطح استان در دستور کار گشت‌های نظارت و بازرسی این سازمان قرار دارد، اظهار داشت: طی سال گذشته هشت هزار و ۳۲۴ مورد بازرسی قاچاق کالا از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شد که در طی آن ۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاقی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور از مهم‌ترین اهدافی است که درگشت‌های بازرسی پیگیری دنبال می‌شود، تصریح کرد: ۱۱ قلم کالا مواد غذایی و لوازم‌آرایشی و بهداشتی در این مدت کشف‌شده که تاکنون ۹۰۱ پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

اختصاص بیشترین کشفیات قاچاق به دخانیات

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه مواد دخانیات، آرایشی و بهداشتی، سوخت و مواد غذایی از بیشترین کشفیات قاچاق کالا در واحدهای صنفی و غیر صنفی استان است، اضافه کرد: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق که طی یک سال گذشته تنظیم‌شده ۹۰ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۴۷۴ هزار ریال است.

تشنه دل بابیان اینکه نظارت مستمر بر کالاهای داخلی باهدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه و پیشگیری از عرضه کالای دخانی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: نظارت بر میدان‌ها میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خریدوفروش نیز همواره مدنظر بوده است.

وی از انجام ۱۷ مرحله بررسی مدارک سوخت تقطیری به همراه پلمب و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: بازدید از کارخانه‌ها و واحدهای تولید مشتقات فرآورده‌های نفتی به‌منظور استانداردسازی و کدگذاری محصولات و صدور الکترونیکی مجوزهای ترخیص کالاهای صادراتی از مهم‌ترین اقدامات این کارگروه در راستای مبارزه با قاچاق کالا است.

برگزاری ۵۴ دوره آموزشی مقابله با قاچاق کالا

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه ۵۴ دوره و کارگاه آموزشی طی سال گذشته برگزارشده است، یادآور شد: این آموزش‌ها در راستای حمایت از کالای ایرانی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین در جهت اطلاع‌رسانی از اثرات و مضرات شوم استفاده از کالاهای غیرمجاز و قاچاق با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه حمایت از تولید، ویژه‌ی  اصناف، واحدها و بنگاه‌های تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه برگزارشده است.

تشنه دل بابیان اینکه تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف ازجمله فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای مقابله با پدیده قاچاق است، بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی نقش مؤثری در تقویت اشتغال و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی ایفا می‌کند.

کد خبر: ۱۷٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha