۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
اعتبارات سیل ایلام ۳ برابر بودجه عمرانی استان است
استاندار ایلام:

اعتبارات سیل ایلام ۳ برابر بودجه عمرانی استان است

ایلام - استاندار ایلام گفت: اعتبارات سیل استان در سال جاری قریب به سه برابر بودجه عمرانی استان است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان در استانداری ایلام، از اختصاص ۸۴۰ میلیارد تومان در سیل فروردین ماه برای کمک به مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت: اعتبارات سیل که قریب به سه برابر بودجه عمرانی استان است، علاوه بر ۶۴۰ میلیارد تومانی که در مرحله اول برای استان مصوب شده بود، ۵۰ درصد آن به صورت بلاعوض و مابقی تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت شد، لذا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از ردیف ملی اضافه و بخشی از این اعتبارات، نقدی ابلاغ شد.

وی در ادامه، پیشگیری به موقع را در کاهش خسارات مالی و جلوگیری از تلفات جانی مهم عنوان کرد و گفت: با پیش بینی درست، دست به اقدامات پیشگیرانه ازجمله اطلاع رسانی به موقع برای آگاهی از احتمال وقوع سیل، جابجا کردن خانوارهای در معرض سیل، خالی کردن آب پشت سدها و ... زدیم و مجموعه این اقدامات باعث شد که از خسارات بیشتر جلوگیری شود.  

وی افزد: بعد از حادثه سیل صدای مردم را به گوش مسئولان ارشد کشور رساندیم تا ایلام در جزو چهار استان اصلی سیل زده کشور قرار گیرد و از این رو توانستیم در این شرایط سخت مالی اعتبارات بسیار خوبی برای استان اختصاص دهیم.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر رفع مشکلات مردم مناطق سیل زده استان با توجه به اعتبارات خوب اختصاص یافته، گفت: اگر با این شرایط نتوانیم رضایت‌مندی و اعتماد مردم را جلب کنیم بایست گفت که عملا کار خاصی انجام نداده ایم.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار پیگیری تمام قد مسئولان در ارتباط با مسائل و مشکلات این مناطق سیل زده شد و گفت: مسئولان مربوطه تنها به پرکردن اطلاعات مناطق سیل زده در سامانه های تعریف شده اکتفا نکنند بلکه بلند شوند و در مرکز پیگیری امورات پیش روی خود باشند.

وی به پیگیری های زیاد و تلاش گسترده برای اختصاص اعتبارات سیل اشاره کرد و گفت: این اعتبارات با تنگناها و سختی فراوان به استان اختصاص یافته و در ادامه کار می طلبد که مسئولان مربوطه سفت و سخت به دنبال جذب کردن آن باشند.

استاندار ایلام همچنین خواستار رفع مشکلات و اصلاح اطلاعات وارد شده به سامانه شد، گفت: حدود ۴۵ میلیارد تومان برای خسارات وارد شده به پمپاژها اختصاص داده شد که جهاد کشاورزی استان بایست پیگیر این موضوع باشد تا مشکلات این حوزه جمع شود.

وی در پایان، رفع مشکل پمپاژها را از مطالبات مهم کشاورزان مناطق سیل زده ایلام عنوان کرد و گفت: در پشت هر پمپاژ حدود دو هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که بایست قویا در راستای رفع مشکل آنها اقدام کرد.

کد خبر: ۱٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha