۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
واکسن ایرانی امیکرون مجوز تزریق گرفت

واکسن ایرانی امیکرون مجوز تزریق گرفت

مدیرعامل شرکت سینا فارمد گفت: کوویران برکت پلاس به عنوان نخستین واکسن ایرانی مقابله با سویه امیکرون، وارد سبد مصرفی واکسن‌های مقابله با کرونا شد.

به گزارش بازار، صابونی، مدیرعامل شرکت سینا فارمد با اشاره به تلاش ۲۹ روزه ۴۰۰ متخصص برای دستیابی به دانش تولید واکسن برکت پلاس، گفت: این واکسن باهدف شکست سویه امیکرون تولید شده است و مجور تزریق را از وزارت بهداشت دریافت کرد.

او اثربخشی و ایمنی زایی ۸۰ درصدی این واکسن در برابر ویروس امیکرون را از مزایای این واکسن دانست و افزود: این واکسن برپایه ویروس غیر فعال شده است.

مدیرعامل شرکت سینا فارمد گفت: زمستان سال گذشته پس از شناسایی سویه امیکرون، متخصصان گروه دارویی برکت تولید واکسن اختصاصی این ویروس را به نتیجه رساندند.

او می گوید: بعد از موفقیت و اثربخشی ۱۰۰ درصدی واکسن جدید کوویران برکت ویژه سویه امیکرون در مرحله تست حیوانی و ارسال مستندات، مطالعه بالینی این واکسن از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ با تزریق واکسن برکت پلاس به ۲۱۰ داوطلب آغاز شد.

صابونی گفت: در این مطالعه به داوطلبانی که دز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت و سینوفارم زده بودند، واکسن جدید تزریق و مستندات و نتایج این کارآزمایی برای وزارت بهداشت ارسال و مجوز تزریق اضطراری صادر شد.

کد خبر: ۱۷۱٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha