۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کاهش قیمت مس در بازارهای جهانی در پی انتشار آمار اقتصادی ضعیف چین
تحلیل بازار فلزات؛

کاهش قیمت مس در بازارهای جهانی در پی انتشار آمار اقتصادی ضعیف چین

با تشدید بدبینی ها پیرامون اقتصاد چین قیمت مس در اوایل صبح روز دوشنبه به وقت اروپا به کمترین میزان خود طی یک هفته اخیر رسید.

به گزارش بازار، با تشدید بدبینی ها پیرامون اقتصاد چین قیمت مس در اوایل صبح روز دوشنبه به وقت اروپا به کمترین میزان خود طی یک هفته اخیر رسید. این کاهش قیمت همچنین ناشی از فشار نزولی بر قیمت فلزات صنعتی، آخرین جهش شاخص دلار آمریکا و وضعیت ریسک پذیری بالا در بازارهای جهانی است.

معاملات آتی مس در COMEX با حدود ۲.۵۵٪ کاهش، به پایین ترین سطح از ۱۸ اوت، یعنی حدود ۳.۶۱ دلار در زمان انتشار این گزارش رسید. علاوه بر این، پرمعامله ترین قرارداد مس اکتبر در بورس آتی شانگهای (SFE) با حدود ۱.۰ درصد کاهش به ۶۲۷۰۰ یوان در هر تن رسید.

داده های ضعیف آمار صنعتی چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده فلزات در جهان، منجر به تشدید فشار نزولی بر مس شده است.

نه تنها سود بخش صنعت در چین، بلکه آمار واردات مس به این کشور نیز در ماه مذکور نیز ناامیدکننده بوده و همین امر، بر قیمت سایر فلزات صنعتی نیز تاثیرگذار بوده است. طبق آخرین داده ها، واردات ماه جولای سنگ مس، مس تصفیه شده و ضایعات مس چین، در ماه ژوئن کاهش یافته است.

از سوی دیگر، کشمکش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان نیز بر آمار اقتصادی چین تاثیری منفی گذاشته است.

مهم‌تر از همه، به نظر می‌رسد مشکلات کلان ناشی از رکود اقتصادی در آمریکا و سیاست های جنگ‌طلبانه بانک‌های مرکزی، به رهبری جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، عامل اصلی کاهش قیمت مس باشند.

به گفته رویترز، گزارش مشاغل آمریکا در روز جمعه برای ماه اوت اهمیت بیشتری خواهد داشت زیرا پاول اخیرا هشدار داده است که آمریکایی ها به سمت دوره دردناکی از رشد اقتصادی کرده و اقتصاد این کشور احتمالاً شاهد افزایش نرخ بیکاری خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha