۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
آلایندگی هوا مهم‌ترین معضل استان اصفهان| ۳۰ هزار هکتار مالچ‌پاشی انجام شد
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان مطرح کرد؛

آلایندگی هوا مهم‌ترین معضل استان اصفهان| ۳۰ هزار هکتار مالچ‌پاشی انجام شد

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با اشاره به معضل آلودگی هوا گفت: خسارت های ناشی از این آلودگی در بسیاری از بخش های زندگی شهری همانند کشاورزی، حمل و نقل، آموزش و غیره تاثیر گذاشته است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه آلایندگی هوا یکی از مهمترین معضلات و مشکلات استان اصفهان است، اظهار داشت: این باعث شده است که خسارت های فراوانی از نظر نرم افزاری و سخت افزاری به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این آلودگی در بخش های مختلف خسارت اقتصادی به همراه دارد، ابراز داشت: خسارت‌های ناشی از آلودگی هوا در بسیاری از بخش های زندگی شهری همانند کشاورزی، حمل و نقل، آموزش و غیره تاثیر گذاشته است.

فعال شدن کانون های گرد و غبار

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش زیادی از این آلایندگی به دلیل فعال شدن کانون های گرد و غبار بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که در برخی از شهرهای بزرگ استان اصفهان همانند کاشان دستگاه سنجش آلودگی هوا خراب است.

شیشه فروش لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی و خدماتی را در کاهش معضل آلودگی هوا ضروری دانست و افزود: بخشی از آلودگی هوای استان منشأ داخلی دارد و از این رو لازم است تا جامعه دانشگاهی برای حل این مشکل همراه با ارائه راهکارهای علمی ورود پیدا کنند.

وی یکی از اقدامات مهم برای کاهش آلودگی هوا را نهال کاری و افزایش سرانه سبز دانست و تاکید کرد: در استان اصفهان تاکنون ۳۱۰ هزار هکتار نهال کاری شده است.

۳۰ هزار هکتار مالچ پاشی در سطح استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین از ۳۰ هزار هکتار مالچ پاشی در سطح استان اصفهان برای کنترل کانون های گرد و غبار خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۰ کیلومتر بادشکن زنده و غیرزنده برای حفاظت از جاده ها ایجاد شده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha