۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
۲ ابزار جهاد کشاورزی در اجرای الگوی کشت
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

۲ ابزار جهاد کشاورزی در اجرای الگوی کشت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت گذاری و آب بهاء، دو ابزار وزارت جهاد کشاورزی در اجرای الگوی کشت است.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری درباره اهمیت اجرای الگوی کشت افزود: برای اینکه در کشاورزی صاحب برنامه باشیم باید برنامه کشت را اجرا کنیم، یعنی اجرای الگوی کشت که در برنامه‌های توسعه از برنامه دوم تا برنامه ششم بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: ما در اجرای الگوی کشت مشکل داریم، در علم آن و در ابلاغ آن مشکل نداریم، امسال شهریور ماه ابلاغ می‌کنیم بر اساس قانون، در اجرا مشکل داشتیم به دلیل اینکه در وزارت جهاد ابزار نداشتیم و بدون ابزار نمی‌شود.

ساداتی نژاد تاکید کرد: الان با شورای قیمت گذاری یک ابزار قیمت در اختیار ما قرار گرفته و از ابزار قیمت درباره گندم استفاده کردیم و خروجی آن را هم دیدیم و آن شد که تولید گندم رفت بالا در مورد سویا هم این کار را کردیم و خروجی داشته است.

یک ابزار هم آب بها است که رییس جمهور به ما تاکید کردند، اگر کسانی که الگوی کشت را رعایت بکنند تخفیف آب بها بدهیم که کمک می‌کند که تولید بیشتر شود.

وزیر جهاد کشاورزی سپس تصریح کرد: برای اینکه دچار نوسانات نشویم، راهش این است که بر اساس الگوی کشت پیش برویم و بر اساس داده و اطلاعات که چه محصولی کم است که تولید کنیم و چه محصولی زیاد است که صادر کنیم، در این مسیر داریم حرکت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha