۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
تدوین برنامه الگوی کشت برای سال زراعی جدید
معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

تدوین برنامه الگوی کشت برای سال زراعی جدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه الگوی کشت با تمرکز روی محصولات و کالاهای اساسی برای سال زراعی جدید تدوین شده است و بعد از تایید نهایی برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد قربانی گفت: بنا به دستور وزیرجهاد کشاورزی و بر اساس تکلیف قانون مقرر شد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج، برنامه الگوی کشت را برای سال زراعی جدید تدوین کند که مراحل تدوین آن نهایی شده است و به زودی در جلسه با حضور وزیر جهاد کشاورزی خواهیم داشت آن را ارائه می‌دهیم و بعد از تایید نهایی برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

طبق فرموده‌های رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت، تدوین الگوی کشت، بر اساس متابع کمیاب و کالاهای اساسی و دانه‌های روغنی تمرکز دارد.

قربانی گفت: دو الگو است یک الگویی که بر اساس داشته‌ها تدوین خواهد شد یا شده که سازمان تحقیقات آن را انجام داده است. بر اساس بازار، نیازهای سرانه امنیت غذایی، داخل، جهت‌گیری‌های صادراتی و سایر حوزه‌ها و یکی هم الگوی کشتی که همین الان موجود است و کشاورزان خرد ما که دو دهم هکتار دارد و یک محصول را کشت می‌کند با عملیاتی کردن الگوی کشت و کمکی که به کشاورزی قراردادی خواهیم گرفت.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha