۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
سبززدایی مرکبات سبب دلزدگی در بازارهای مصرف می شود
در گفتگو با بازار؛

سبززدایی مرکبات سبب دلزدگی در بازارهای مصرف می شود

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران میزان صاردات سالانه مرکبات را ۲۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: سبززدایی و برداشت زودهنگام مرکبات سبب دلزدگی مردم در بازارهای مصرف می شود.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه ۱۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد، گفت: طی بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که در برداشت مرکبات دچار اشتباه هستیم زیرا بازار به سمتی بردیم که سبب دلزدگی از محصولات ایرانی و مازندران شده است.

وی دلیل این دلزدگی را برداشت زودهنگام مرکبات و سبززدایی آن ذکر کرد و گفت: به دلیل آن که سبززدایی را خوب بلد نیستیم و با روش های آن آشنا نیستیم سبب دلزدگی شدیم.

وی با اظهار اینکه ذائقه همه مردم دنیا شیرین پسند است، افزود: مردم در محصولات میوه انتظار آبدار و شیرین بودن دارند و برداشت زودهنگام ماندگاری را کاهش می دهد و طعم میوه را تغییر می دهد.

شعبانی گفت: در یک دهه گذشته قیمت مرکبات مازندران از مرکبات جنوب بیشتر بود اما اکنون این رویه برعکس شده است درحالی مدیریت سه میلیون تن مرکبات برای صادرات و مصرف داخلی امری ضروری است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران میزان صادرات مرکبات را ۲۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: باید نگاه ما به بازار داخلی قوی تر از قبل باشد و برای صادرات و برداشت میوه باید میوه رسیده باشد زیرا کشورهای بازارهای هدف دارای پروتکل ها و مقررات خاص خود هستند.

وی پایش باغات را ضروری دانست و گفت: میوه برای صادرات باید به طعم لازم برسد و باید از شرایط و بستر ایجاد شده برای صادرات مرکبات به چین استفاده کرد.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha