۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
تولیدکنندگان تمایلی به ثبت اختراعات ندارند| صادرات ماشین آلات کشاورزی
در گفتگو با بازار؛

تولیدکنندگان تمایلی به ثبت اختراعات ندارند| صادرات ماشین آلات کشاورزی

ساری- کاظمی، تولیدکننده انواع ماشین آلات سورتینگ در مازندران با تاکید بر این که تولیدکنندگان تمایلی به ثبت اختراع ندارند، خواستار بازنگری در قانون اختراعات وابتکارات شد.

صابر کاظمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که کار را با ساخت سمپاش آغاز کردم، افزود: پس از آن متوجه شدم کشاورزان در شالیزار نیازمند دستگاهی هستند که خاک را برایشان آماده کند از این رو تراکتورهای شالیزار را تولید کردم.

وی ادامه داد: همچنین با احساس نیاز کشاورزان در اراضی باتلاقی، چرخ های مخصوص شالیزار را برای اولین بار در جهان تولید کردم و این چرخ ها به صورت کشویی بود که به راحتی روی تراکتور نصب می شود و طبق عمق شالیزار، تنظیم می شد.

وی با اظهار این که اکنون چرخ های مخصوص شالیزار تولید نمی شود، گفت: متاسفانه قانون ثبت اختراع در کشور وبازنگری و ویرایش نشد و چندان به آن توجهی نمی شود.

کاظمی یادآور شد: بسیاری از تولیدکننده تمایلی ندارند به سمت ثبت اختراع روند و بیشتر به سمت تولید می روند.

این تولیدکننده به مشکل سوزاندن بقایای بعد از هرس مزارع اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل دستگاه های ساقه خردکن طراحی شد تا بقایای ناشی از برداشت را خرد و تبدیل کند زیرا آتش زدن مزارع سبب از بین رفتن میکروارگانیسم موجود در خاک می شود.

وی با اشاره به تحول در مکانیزاسیون کشاورزی گفت: هر نیازی که توسط باغداران اعلام می شود با تولید دستگاه و ماشین آلات نسبت به رفع آن اقدام می شد و برخی از محصولات به کشورهای مختلف صادر شده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha