۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
 ۵۰ هزار پورت به ظرفیت F۴ در مازندران افزوده می شود
در گفتگو با بازار؛

۵۰ هزار پورت به ظرفیت F۴ در مازندران افزوده می شود

آمل- مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه مازندران از افزایش ظرفیت بهره مندی مشترکان تلفن همراه از تکنولوژی F۴ سرعت بالای اینترنتی به حدود ۹۱ درصد تا پایان امسال خبر داد.

علی نوروزی در حاشیه آیین افتتاح طرح های مخابراتی شهرستان آمل کدر گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر بیش از ۷۴ درصد سایت‌های استان دارای پوشش ۴G هستند که با اجرایی شدن و با بهره برداری از ۹ سایت جدید در شهرهای آمل، ساری، بابل و چالوس تا پایان امسال، سایت های ارائه خدمات این فناوری به حدود ۹۱ درصد در کل استان افزایش خواهد یافت.

وی، با بیان اینکه رشد و توسعه متوازن خدمات ارتباطی یکی ازرویکردهای مهم دولت و وزارت ارتباطات در مازندران در همه جای استان به خصوص مناطق در دور دست و کوهستانی استان است، تصریح کرد: در یک سال گذشته در حوزه ارتباطات زیرساختی مازندران بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ۱۶۹ میلیارد تومان از این سرمایه گذاری در شهرستان آمل انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر استفاده از کابل‌های فیبر نوری گزینه بسیار مناسب و آخرین تکنولوژی انتقال روز دنیا برای رفع مشکل پهنای باند در مازندران است، اضافه کرد: به منظور گسترش خدمات ارتباطی مخابرات به نقاط دوردست توسعه فیبر نوری به مناطق محروم و روستاهای کم جمعیت استان در دستور کار قرار دارد.

نوروزی، لازمه دیجیتالی شدن مازندران را توسعه فیبر نوری که درحال حاضر به عنوان آخرین تکنولوژی انتقال روز دنیا برای رفع مشکل پهنای باند استان بیان کرد و ادامه داد: به منظور گسترش خدمات ارتباطی مخابرات به نقاط دوردست توسعه فیبر نوری به مناطق محروم و روستاهای کم جمعیت استان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا اجرای حدود ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در برنامه در شهرهای مختلف استان از جمله مسیر کوهستانی جاده هراز درحال اجرا است که با تکمیل آن باعث پایداری شبکه های ارتباطی در حوزه زرساختی مازندران خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha