۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
تحویل ۵ کانتینر سرم به دستور دادستان تهران به سازمان غذا و دارو
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد

تحویل ۵ کانتینر سرم به دستور دادستان تهران به سازمان غذا و دارو

مقدسی، رئیس کل گمرک ایران گفت: ۱۸۰ هزار سرم بلاتکلیف موجود در انبارهای عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص شده است.

به گزارش بازار، علیرضا مقدسی درباره دستور دادستان تهران در زمینه ترخیص ۴۸ ساعته ١٨٠ هزار واحد سرم از انبارهای عمومی فرودگاه امام (ره) گفت: روز پنج شنبه بازدیدی از سوی دادستان محترم تهران از گمرک تهران صورت گرفت و در پی آن از انبارهای کالا و انبارهای قضایی به همراه سایر دستگاه‌های متولی بازدید کردند؛ در این بازدید ماندگاری کالاها در پی بازدید مورد بررسی قرار گرفت و تمام اطلاعات بر این بود که گمرک همه کالاهایی که مشمول مقررات متروکه قرار می‌گیرد را به سازمان متولی خود اعلام کرده است و کالای بلاتکلیفی در این زمینه وجود نداشته است.

وی در ادامه افزود: تمام ۱۸۰ هزار واحد سرم مورد اشاره در بازدید دادستان تهران از انبارهای عمومی فرودگاه امام (ره) ترخیص شده است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: در زمینه سرم‌ها بحث مجوزهای بهداشت وجود دارد که به محض صدور مجوزها ترخیص انجام می‌شود و باتوجه به اینکه سرم‌ها فاسد شدنی است و طبق قانون باید ۶۵ درصد از زمان مهلت مقرر از تاریخ انقضای سرم‌ها وجود داشته باشد که برای سرم‌های سنواتی قبلی این مورد وجود نداشت و نهایتا سرم‌های مربوط به سنوات گذشته معدوم شد.

گفتنی است روز پنج شنبه علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونان و رئیس سازمان اموال تملیکی و جمعی از مدیران سازمان اموال تملیکی و گمرکات کشور و سازمان غذا و دارو و ستاد اجرایی و انبارهای عمومی کشور با حضور در اداره‌کل گمرک استان تهران از انبارها، سوله‌ها، پارکینگ خودرویی و دیگر بخش‌های آن بازدید کرد.

دادستان تهران با استماع مشکل ترخیص ۱۸۰ هزار واحد سرم موجود در انبار عمومی فرودگاه امام (ره) دستور لازم برای ترخیص ظرف ۴۸ ساعت با نظارت سازمان غذا ودارو و با اولویت رفع نیاز مراکز درمانی در کشور را صادر کرد.

کد خبر: ۱۷۱٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha