۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
دستاورد مهم دولت سیزدهم در کنترل تورم| از کشور نیازمند واکسن کرونا به صادرکننده تبدیل شدیم
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

دستاورد مهم دولت سیزدهم در کنترل تورم| از کشور نیازمند واکسن کرونا به صادرکننده تبدیل شدیم

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در بحث مهار بیماری کرونا بود به صورتی که ما از یک کشور نیازمند به واکسن کرونا به یک کشور صادرکننده این محصول تبدیل شدیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در یک سال گذشته افزود: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم مهار بیماری کرونا بود.

وی افزود: ما در ابتدای کار دولت سیزدهم یک کشور نیازمند به واردات واکسن بودیم اما با تلاش و جدیتی که صورت گرفت نه تنها توانستیم نیاز داخلی را به واکسن کرونا تامین کنیم که به یک کشور صادر کننده این واکسن تبدیل شدیم و تلاش مجدانه دولت در این حوزه دستاوردهای اقتصادی هم داشت.

دشتی اردکانی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در یک سال گذشته تلاش برای کنترل قیمت‌ها بود که در یکی دو ماه گذشته ما شاهد تثبیت قیمت‌ها در کشور بودیم که امیدواریم که این وضعیت در ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا کند و ما در نیمه دوم سال شاهد شرایط بهتری از نظر اقتصادی و معیشتی برای مردم باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم که ما در حوزه اقتصادی شاهد آن بودیم عدم استقراض از بانک مرکزی بود که این مسئله باعث کاهش تورم در جامعه می‌شود.

دشتی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با همه فشارهای اقتصادی و هزینه‌های تحمیل شده به اقتصاد کشور بر اثر فروش اوراق در دولت قبل عدم استقراض از بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار داد تا بتوانند با وجود همه فشارها و سختی‌ها در مسیر کنترل تورم گام بردارد.

وی افزود: به دنبال فروش اوراق در دولت قبل پرداخت اصل و سود این اوراق بر عهده دولت سیزدهم گذاشته شده و دولت آقای رئیسی امروزه ماهانه بین ۱۱ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت اصل و سود اوراق فروخته شده در دولت قبل هزینه می‌دهد.

کد خبر: ۱۷۱٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha