۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
شش ماه هیچ ! وقتی تب و تاب ایجاد کالابرگ می خوابد| انتظارات مجلس برآورده نشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

شش ماه هیچ ! وقتی تب و تاب ایجاد کالابرگ می خوابد| انتظارات مجلس برآورده نشد

زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر شش ماه از سال می گذرد و اما از ارائه کالابرگ از سوی دولت برای کمک یارانه ای خبری نیست.

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود مبنی بر ارائه پول نقد به جای کالابرگ به مردم در ازای کمک یارانه، بیان کرد: مردم کمک یارانه ای در قالب پول نقد را در هر کجا که بخواهند هزینه می کنند.

وی تاکید کرد: با این حال ارائه کالابرگ ما را به سمت تامین کالاهای اساسی که وارداتش در گذشته انجام می شده، می کشاند و می تواند راهی برای حمایت از تولید قلمداد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تصریح کرد: ارائه کالابرگ به نوعی می تواند آن نقدینگی موجود در جامعه را مدیریت کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: ارائه کالابرگ می تواند آثار افزایش نقدینگی و تورم حاصله را کم کند چراکه کالابرگ این آثار را ندارد و از سوی دیگر پول نقد می تواند در افزایش نقدینگی و ایجاد تورم موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: حتما ارائه کالابرگ به مردم در قالب کمک یارانه ای به نفع تولید است و هم به آن اهدافی که ما در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مشخص کردیم نزدیک تر است.

زارع در پاسخ به سوال دیگری درباره شروط قانون بودجه مبنی بر اینکه اگر قرار است ارز ترجیحی حذف شود باید به مردم کالابرگ ارائه شود و عدم اجرای آن از سوی دولت گفت:براساس توافقی که ما بانک مرکزی، سازمان برنامه و وزارت اقتصاد داشتیم،این مسئولین به ما گفته اند که ما نهایتا می توانیم سه ماه پول نقد به مردم پرداخت کنیم و قول دادند که زیر ساخت های کالابرگ را در کشور فراهم کنند. با این حال این زیر ساخت ها همچنان آماده نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: مسئولین بانک مرکزی زمانی با تب و تاب زیاد و به صورت احساسی در کمیسیون برنامه و بودجه قول دادند که همه زیر ساخت ها برای حذف ارز ترجیحی آماده است و درباره تولید نرم افزارهای خود توضیح می دادند لذا پیرو این اظهارات ما انتظار داشتیم که این موارد در دو الی سه ماه عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شش ماه از سال می گذرد و اما از ارائه کالابرگ خبری نیست. با این حال ما در کمیسیون برنامه برای هر کدام از تبصره های بودجه یک ناظر را مشخص کردیم تا اجرای تبصره های مربوطه را از مسئولینی اعم از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مورد پیگیری قرار دهد البته سازمان برنامه و بودجه در این بخش دو گزارش خوب به کمیسیون ارائه کرده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      جالبه ‌! هزینه سازی برای تولید کالابرگ ای خدا !
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      یارانه‌ها بایدنقدی بماند چون من هیچ درآمدی ندارم 90درصدمردم یارانه نقدی میخوان قانون مردم هست هرچه مردم میگن باید اون باشد