۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
تصویب آیین نامه بورس بین الملل تا سال آینده
عضو شورای عالی بورس:

تصویب آیین نامه بورس بین الملل تا سال آینده

عضو شورای عالی بورس گفت: تا سال ۱۴۰۲ آیین‌نامه و دستورالعمل بورس بین‌الملل تصویب می‌شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا دانش کاظمی درباره با جزئیات مصوبه بورس بین‌الملل، اظهار کرد: بورس بین‌الملل در واقع جز مواردی است که از دو دهه گذشته تاکنون نیاز به تاسیس آن در کشور احساس می‌شود، سال‌ها قبل نیز بورس نفت با سرمایه‌گذاری وزارت نفت و صندوق بازنشستگی این وزارتخانه راه‌اندازی شد،، اما موفقیتی در پی نداشت.

او افزود: یکی از سوالات مهمی که در مجمع سال ۱۴۰۰ سازمان بورس از اعضا هیئت مدیره این سازمان پرسیده شد به بحث علت عدم راه‌اندازی بورس بین‌الملل بازمی‌گردد که خوشبختانه پس از پیگیری‌های متعدد، اعضای هیئت مدیره طرح نهایی را به شورای عالی بورس در هفته گذشته ارائه دادند.

عضو شورای عالی بورس گفت: تاسیس بورس بین‌الملل افزون بر کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در ایران، تامین مالی و ارزی پروژهای در دستور کار دولت و بخش خصوصی را نیز تسهیل می‌کند.

دانش کاظمی گفت: اکنون شورای عالی بورس به همراه مسئولان مربوط در سازمان بورس به دنبال تاسیس بورس بین‌الملل در یکی از مناطق آزاد با سرمایه‌گذاری اشخاص خارجی هستند.

او بیان کرد: در جلسه اخیر شورای عالی بورس بحث موافقت اصولی با بورس بین‌الملل تصویب شد تا مسئولان سازمان بورس و مناطق آزاد پی‌گیری‌های اولیه از جمله دعوت سرمایه‌گذاران خارجی را انجام دهند.

عضو شورای عالی بورس گفت: شرط اصلی موافقت اصولی با بورس بین‌الملل تداخل نداشتن این بازار با سایر بورسی‌های داخلی اعم از بورس کالا، بورس انرژی دیگر بورس هاست.

دانش کاظمی گفت: به طور قطع آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بحث سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بورس بین‌الملل جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری باید مد نظر سازمان بورس بورس باشد، در مراحل بعدی نیز مسئولان سازمان آیین‌نامه مربوط را باید به منظور بررسی‌های بیشتر به شورا ارجاع دهند.

عضو شورای عالی بورس در پایان ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۲ آیین‌نامه و دستورالعمل بورس بین‌الملل تصویب شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha