۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
حمله هکرها به پیام رسان سیگنال| اطلاعات ۱۹۰۰ کاربر به سرقت رفته است
شرکت امنیت سایبری Group-IB خبر داد؛

حمله هکرها به پیام رسان سیگنال| اطلاعات ۱۹۰۰ کاربر به سرقت رفته است

یک شرکت متخصص در حوزه امنیت سایبری به نام Group-IB با انتشار گزارشی، از حمله جمعی از هکرها در اقدامی همزمان و هماهنگ هکرها به بیش از ۱۳۰ شرکت بزرگ جهان از جمله شرکت پیام رسان سیگنال خبر داد.

به گزارش بازار، یک شرکت متخصص در حوزه امنیت سایبری به نام Group-IB با انتشار گزارشی، از حمله جمعی از هکرها در اقدامی همزمان و هماهنگ که حدود یک ماه به طول انجامیده، بیش از ۱۳۰ سازمان و شرکت بزرگ جهان از جمله «تویلیو»، «دور دَش» و پیام رسان سیگنال خبر داد.

بر اساس این گزارش، این شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری همچنین هشدار داده که احتمالا، اطلاعات بیش از ۱۰ هزار نفر از سوی این تیم هکری که با نام «۰ktapus» دست به حملات سایبری خود می زده اند، به سرقت رفته است.

به گفته این شرکت، در راستای این حمله سایبری، شرکت پیام رسان سیگنال در تاریخ ۱۵ آگوست با ارسال پیامی به کاربران خود در خصوص احتمال فعالیت هکرها در محیط این پیام رسان هشدار داده است.

Group-IB معتقد است دستکم اطلاعات بیش از ۱۹۰۰ کاربر سیگنال در این حملات به سرقت رفته و بسیاری از آنها با ثبت شکایت خود به سیگنال اعلام کرده اند که امکان وارد شدن به حساب های کاربری خود را ندارند.

اما در خصوص سیگنال که گفته می شود سیستم آن بر اساس ارسال پیام های اسکریپت شده کار می کند، پیامی از طرف شرکت سیگنال برای کاربران ارسال و از قربانیان خواسته میشده تا نام کاربری و رمزعبور خود را برای شرکت ارسال نماید. سپس این اطلاعات در اختیار هکرها قرار میگرفته است.

کد خبر: ۱۷۱٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha