۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
ادامه رسیدگی به پرونده فروش اطلاعات خصوصی کاربران فیسبوک به عوامل ترامپ
دادگاه فدرال آمریکا خبر داد؛

ادامه رسیدگی به پرونده فروش اطلاعات خصوصی کاربران فیسبوک به عوامل ترامپ

در پی رسوایی بزرگ فیسبوک و مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در خصوص پرونده تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، دادگاه فدرال آمریکا از توافق موقت فیسبوک با شاکیان این پرونده خبر داد.

به گزارش بازار، در پی رسوایی بزرگ فیسبوک و مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در خصوص پرونده تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، دادگاه فدرال آمریکا از توافق موقت فیسبوک با شاکیان این پرونده خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود دو شرکت متلخلف در پرونده مذکور یعنی متا و کمبریج آنالیتیکا از دادگاه تقاضا کرده اند تا جلسه رسیدگی به پرونده را تا ۶۰ روز دیگر به تعویق بیندازد تا بتوانند رضایت کتبی شاکیان پرونده را دریافت و به دادگاه تقدیم نمایند.

لازم به ذکر است، شرکت متا در پرونده مذکور متهم به در اختیار قرار دادن غیر قانونی اطلاعات هویتی و خصوصی میلیون ها کاربر فیسبوک در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ را در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا که از نهادهای وابسته به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می شود قرار داده تا از آنها در کمک به پیروزی ترامپ استفاده نماید.

با اینحال، دادگاه اعلام کرده که متهمین پرونده از جلب رضایت ضمنی شاکیان به دادگاه خبر داده و متعهد شده اند تا تاریخ ۲۰ سپتامبر سال جاری نسبت به ارائه رضایتنامه کتبی آنها به دادگاه اقدام نمایند.

گفته می شود در صورتیکه زاکربرگ موفق به اخذ رضایت مشتریان خود نشود، متا هزینه بسیار گزافی را باید به عنوان جریمه به آنها بپردازد.

کد خبر: ۱۷۱٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha