۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
در گفتگو با بازار؛

تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: تکمیل اسکله رو - رو در بندر امیرآباد و ترانزیت محصولات کشاورزی نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار نداشتن رایزن اقتصادی را از جمله موانع فراروی توسعه تبادلات تجاری برشمرد و گفت: در کشور فقط ۲۵ رایزن وجود دارد که برخی از آن ها اهلیت رایزنی را ندارند این درحالی که فقط در روسیه به ۵۰ رایزن نیاز داریم.

وی با اشاره به برنامه صادرات مرکبات به چین گفت: می توان از طریق امیرآباد می توان کالا را به اکتائو برد و از آن جا به چین فرستاد.

وی با بیان این که در زمینه اسکله رو- رو مشکل داریم، گفت: امکانات ریلی در بندر امیراباد آماده است و برای تکمیل آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با افتتاح این طرح می توان، هزینه های صادرات را مدیریت کرد.

مهاجر یادآور شد: اکنون در صادرات به دلیل بالابودن هزینه ها خودمان با یکدیگر رقابت می کنیم و با افتتاح اسکله رو- رو می توانیم به بازارهای جهانی راه یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: با تکمیل طرح اسکله رو - رو می توان یک میلیون تن مرکبات را از امیرآباد به بازارهای چین انتقال داد و تکمیل ناوگان حمل ونقل از جمله نیازها است.

وی با اشاره به این که ناوگان بین المللی حمل ونقل در استان وجود ندارد، آن را از دیگر مشکلات و موانع فراروی صادرات ذکر کرد.

کد خبر: ۱۷۱٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha