۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
تعطیلی ۱۶ صرافی رمزارزی در شهر هرات افغانستان به دستور طالبان
آخرین تحولات بازار رمز ارزها؛

تعطیلی ۱۶ صرافی رمزارزی در شهر هرات افغانستان به دستور طالبان

نیروهای طالبان با یورش به چندین صرافی رمزارزها در شهر هرات اقدام به تعطیلی آنها کرده و دستکم ۱۳ تن از فعالان این بازار را نیز بازداشت کردند.

به گزارش بازار، نیروهای طالبان با یورش به چندین صرافی رمزارزها در شهر هرات اقدام به تعطیلی آنها کرده و دستکم ۱۳ تن از فعالان این بازار را نیز بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، گفته می شود در عملیات نیروهای طالبان که روز جمعه انجام شده، ۱۶ صرافی فعال در شهر هرات افغانستان که پایتخت مبادلات رمزارزهای این کشور به حساب می آید، از سوی نیروهای طالبان تعطیل شده اند.

به گفته رسانه های داخلی افغانستان، این اقدام نیروهای امنیتی طالبان در پی صدور دستور بانک مرکزی این کشور مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال صورت گرفته که یک ماه پیش به صورت رسمی اعلام شد.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی طالبان، استفاده از ارزهای دیجیتال مشکلات زیادی از جمله کلاهبرداری و پولشویی را در این کشور ایجاد کرده و به نیروهای طالبان نیز به همین دلیل اقدام به تعطیلی صرافی های رمز ارزی نمودند.

اما مالکان صرافی ها معتقدند بنا به قطع سیستم تراکنش های بانکی بین المللی، مردم افغانستان مجبور به استفاده از ارزهای دیجیتال برای مبادلات مالی خود هستند.

لازم به ذکر است، افغانستان در بین ۱۵۴ کشور تشکیل دهنده جامعه آماری برای تعیین شاخص پذیرش رمزارزها، در میان ۲۰ کشور نخست قرار دارد که مبادله این دسته ارزها در آن رواج گسترده ای یافته است.

کد خبر: ۱۷۱٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha