۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
احداث پتروپالایش بیدبلند خلیج فارس حاصل کار کارشناسی است نه فشار سیاسی
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس عنوان کرد

احداث پتروپالایش بیدبلند خلیج فارس حاصل کار کارشناسی است نه فشار سیاسی

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس با اشاره به کاهش مشکل اشتغال حوزه انتخابیه در پی توسعه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، گفت: احداث پتروپالایش بیدبلند خلیج فارس حاصل کار کارشناسی است.

به گزارش بازار، آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با حضور محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، نشان زاده معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس، مهندس امین نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرای طرح های توسعه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، گفت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر و هفته دولت، آغاز عملیات اجرای طرح تولید پروپیلن و پروپان شرکت پالایش گاز بیدیلند خلیج فارس را فرصتی بسیار مهم‌ برای توسعه و پیشرفت بهبهان می‌دانم.
محمد طلا مظلومی

مظلومی افزود: اجرای شدن این طرح با پیگیری‌های ۲ ساله در وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس با بررسی دقیق کارشناسی و مطالعاتی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: پس از اتمام و افتتاح طرح توسعه PDH بیدبلند خلیج فارس، ارزش فروش محصولات این طرح در طی یک سال به ۶۵۰ میلیون دلار خواهد رسید، همچنین در این طرح حدود ۷۰۰ هزار تن از محصول پروپان پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به ۶۰۰ هزار تن محصول با ارزش پلی پروپیلن تبدیل می شود

مظلومی با اشاره به بکارگیری نخبگان بهبهان در این پروژه، مطرح کرد: شهرستان بهبهان دارای پتانسیل بسیار بالای از نیروی انسانی متخصص و نخبه است که می توان در مراحل ساخت این پروژ کمک بسزایی ایفا کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح تولید پروپیلن از پروپان بیدبلند خلیج فارس در دوران اجرای طرح برای حدود ۵ هزار نفر و در دوران بهره‌برداری برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد که این ابتدای راه است پس از آن توسعه صنایع پایین دستی نقش مؤثری در اشتغال‌زایی شهرستان بهبهان خواهد داشت.

نماینده بهبهان در تشریح خدمات اجتماعی صنایع نفتی، افزود: بیش از ۹۸ درصد افتتاح طرح‌های هفته دولت از سرفصل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است، همچنین در راستای رفع مشکلات مناطق محرم به ویژه رفع مشکل آب شرب روستاها نقش کلیدی را ایفا کردند.

مظلومی با اشاره حل مشکل اشتغال منطقه در پی راه‌اندازی این پروژه، بیان کرد: معظل بیکاری تهدیدی خطرناک برای کشور است و راه حل این مشکل ایجاد اشتغال و فرصت شغلی است.

نماینده بهبهان و آغاجاری تاکید کرد: اقدامات محیط زیستی منحصر به فرد شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس نشان از عدم آلایندگی این مجموعه صنعتی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: معتقدم بیان اختلاف‌نظرها در جامعه تنها سبب یاس و ناامیدی است و انتقادات و اختلاف نظرها باید در فضای تعاملی همراه با نقد سازنده بیان شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه احداث پتروپالایش بیدبلند خلیج فارس حاصل کار کارشناسی است، نه فشار سیاسی، افزود: رمز رسیدن به پیشرفت و توسعه شهرستان، تعامل سازنده و استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha