۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
انعقاد ۲۷۰ قرارداد حق بهره‌برداری در شهرک صنعتی چوب و مبل ثامن قم
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد؛

انعقاد ۲۷۰ قرارداد حق بهره‌برداری در شهرک صنعتی چوب و مبل ثامن قم

قم - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه ۲۷۰ فقره قرارداد حق بهره برداری در شهرک صنعتی چوب و مبل ثامن منعقد شده است، گفت: بیش از ۹۰ واحد صنعتی در این شهرک فعال است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، اسرافیل شعاعی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۱ واگذاری در شهرک صنعتی ثامن شروع شده است و هم اکنون ۲۷۰ فقره قرارداد حق بهره برداری در این شهرک وجود داشته و با بیش از ۹۰ واحد صنعتی نیز در این شهرک مشغول فعالیت هستند.

وی شهرک صنعتی ثامن را یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی کشور معرفی کرد و افزود: باتوجه به پتانسیل بالفعل شهر قم به عنوان یکی از قطب‌های تولید مصنوعات چوبی در کشور، شهرک صنعتی چوب و مبل ثامن نیز با هدف استقرار صنایع درودگری در استان قم ایجاد شد از این رو مهمترین زیرساخت‌های لازم اعم از معابر عبور و مرور استاندارد، آب، برق، گاز و تلفن در این شهرک وجود دارد.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، حجم پروژه‌های عمرانی جاری و در دست اجرا در این شهرک را بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این حجم از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا و جاری در این شهرک نشان از اهمیت نقطه قوت صنعت درودگری استان قم را دارد.

وی ضمن تأکید بر ایجاد واحدهای خدمات رسان در شهرک صنعتی ثامن، بیان داشت: تعداد ۱۰ واحد خدماتی در زون خدماتی شهرک طراحی شده است که پس از سیر مراحل در هیأت مدیره شرکت جهت ایجاد واحد خدماتی و ارائه خدمات به متقاضیان واگذار خواهد شد.

شعاعی قابلیت و قدرت صنعت درودگری استان قم را بسیار وافر دانست و افزود: تمامی مراجع ذیربط در این خصوص اعم از اتحادیه درودگران و خوشه مبلمان نیز باید در کنار شهرک‌های صنعتی شرایط افزایش سهم ارزش افزوده تولیدات چوبی در استان قم را ارتقاء داده تا تمامی مصنوعات چوبی بصورت کامل از استان به سایر مناطق کشور ارسال و یا صادر شود.

مسیر شهرک صنعتی چوب و مبل ثامن استاندارد است

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی چوب و مبل ثامن دارای ایمن‌ترین مسیر ورودی و خروجی از آزاد راه قم به گرمسار است، تصریح کرد: این مسیر برابر با استانداردهای وزارت راه احداث شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم مسیر مورد درخواست برخی از صنعتگران محترم شهرک صنعتی ثامن را خارج از محدوده فاز عملیاتی شهرک صنعتی برشمرد و گفت: جهت تسهیل دسترسی به شهرک بصورتی که آزاد راه قم به گرمسار به اتوبان امیر اکبیر (قم به کاشان) متصل شود مکاتباتی در این خصوص با اداره کل راه و شهرسازی استان قم صورت گرفته است که بنابر اظهار نظر ایشان مشکل تملک در این باره وجود دارد که موضوع توسط شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور در حال پیگیری و رفع است.

وی همچنین در خصوص اتصال بلوار عمار و یاسر به اتوبان امیر کبیر (قم به کاشان) برای تسهیل دسترسی به شهرک صنعتی ثامن افزود: بنا بر اعلام نظر اداره کل محترم راه و شهرسازی عملیات اجرایی مذکور در حال تکمیل مطالعات و رفع مشکل آزاد سازی اراضی کشاورزی واقع در مسیر تملک و تأمین اعتبار مورد نیاز است که این مهم نیز در حال پیگیری است.

شعاعی ضمن تشکر از زحمات همه مسئولان استانی و کشوری، بیان داشت: از کلیه اقدامات اجرایی و در دست اقدام مسئولین استانی و کشوری در خصوص ارتقای سطح کیفی صنعت استان نهایت سپاس و قدردانی را داریم و امیدواریم نتایج اقدامات در دست اقدام در سال جهش تولید بیش از پیش به ارتقای سطح تولیدات استان منجر شود.

کد خبر: ۱۷٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha