۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
صادرات ۳۴۹ میلیون دلاری از مرز خسروی به عراق

صادرات ۳۴۹ میلیون دلاری از مرز خسروی به عراق

میزان صادرات کالا از مرز خسروی در پنج ماه نخست سال جاری ۳۴۹ میلیون دلار کالا بوده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش ارزی داشته است.

به گزارش بازار، مهدی عباسیان مدیر گمرک خسروی گفت: در پنج ماه سپری شده از سال جاری بیش از ۸۵۰ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش بیش از ۳۴۹ میلیون دلار از این گمرک صادر شده، که از نظر وزنی ۶۵ درصد و از نظر ارزشی ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

عباسیان با اشاره به اینکه گمرک خسروی یکی از مهمترین گذرگاه‌های زمینی ایران به کشور عراق در رویه تجاری است، افزود: در گمرک خسروی بیش از ۲۸۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیون دلار توسط تجار و صاحبان کالا اظهار و بعد از طی مراحل گمرکی به کشور عراق صادر شده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیر داشته است.

مدیر گمرک خسروی گفت: وظیفه اصلی گمرک خسروی انجام تشریفات کالاهای تجاری (صادرات، واردات و ترانزیت کالا) است، ولی در ایام اربعین جهت تسهیل در تردد زائران مسیر جداگانه عبور و مرور کامیون‌ها در نظر گرفته است.

عباسیان در ادامه افزود: گمرک خسروی در ایام اربعین حسینی با قرار دادن ۶ دستگاه ایکس ری و افزایش کارکنان و ارزیابان خود در کنار دیگر سازمان‌های مستقر در پایانه مرزی، در جهت راحتی هر چه بیشتر تردد زائران اربعین انجام وظیفه می‌کند.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha