۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
۱۱۵ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان مازندران پرداخت شد
مدیر بانک کشاورزی مازندران:

۱۱۵ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان مازندران پرداخت شد

ساری- قزل سفلی، مدیر بانک کشاورزی مازندران گفت: در سال جاری ۴۷ هزار فقره بیمه نامه زیربخش های کشاورزی صادر و ۱۱۵ میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.

محمد تقی قزل سفلی در گفتگو با خبرنگار بازار ایجاد رفاه برای روستائیان و کشاورزان را از جمله اهداف بیان کرد و گفت: این بانک برای تامین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی همواره همراه بوده است و از تولیدکنندگان این بخش حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره این که رتبه سوم در پرداخت تسهیلات به دام وطیور و آبزیان را کسب کردیم، گفت: تاکنون دو هزار و۹۴۲ فقره تسهیلات به مبلغ شش هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال در این بخش پرداخت شده است.

وی با بیان این که تمام همت و تلاش تامین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی است، افزود: استان های شمالی نظیر مازندران قطب کشاورزی هستند و باید از فعالان این بخش حمایت صورت گیرد.

قزل سفلی درباره مکانیزاسیون کشاورزی گفت: مازندران در این بخش رتبه های اول تا سوم را داراست و تسهیلات با نرخ ۱۵ درصدی برای مکانیزاسیون پرداخت می شود و اکنون ضریب توسعه مکانیزاسیون رشد یافته است.

مدیر بانک کشاورزی مازندران با اظهار این که رشد منابع استان ۱۵ درصد ولی رشد تسهیلات بیش از ۲۰ درصد بوده است، افزود: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات تا پایان مردادماه پرداخت شده بود که این میزان تاکنون به ۲۱ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات متعددی در زیربخش های مختلف پرداخت شده است، بیمه محصولات کشاورزی را از جمله خدمات و اقدامات برشمرد و گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۴۷ هزار فقره بیمه نامه با حق بیمه ۴۲۶ میلیارد ریال صادر و بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال غرامت نیز پرداخت شده است.

وی افزود: این درحالی که در سال زراعی قبل بیش از ۵۰ هزار فقره بیمه نامه باحق بیمه ۲۴۳ میلیارد ریال صادر و ۴۳۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شد که دو برابر حق بیمه بوده است.

قزل سفلی یادآور شد: در تمامی بخش ها از جمله دام وطیور، زراعت و غیره بیمه صادر می شود و از بهره برداران تقاصا داریم نسبت به بیمه محصولات اقدام کنند.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha