۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
پیش بینی برداشت سه هزار و ۷۱۱ تن بادام از سطح باغات خراسان جنوبی
مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

پیش بینی برداشت سه هزار و ۷۱۱ تن بادام از سطح باغات خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری از سطح باغات خراسان جنوبی سه هزار و ۷۱۱ تن بادام برداشت می شود.

منوچهر شایسته در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از محصولات باغی بسیار ارزشمند خراسان جنوبی محصول بادام است که برداشت آن از سطح باغات استان از اواخر مردادماه آغاز شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برداشت بادام خراسان جنوبی تا پایان ماه شهریور ادامه دارد: بیان کرد: این برداشت از سطح ۹ هزار و ۱۶۲ هکتار انجام می‌شود.

شایسته گفت: از این میزان دو هزار و ۵۳۹ هکتار از باغ‌های بادام آبی و ۶ هزار و ۶۲۳ هکتار از سطح باغ‌های دیمی استان است.

شایسته با تأکید بر اینکه در خراسان جنوبی بیشترین تولید بادام را شهرهای قاین، بیرجند و سرایان به خود اختصاص داده‌اند، اظهارکرد: بیشتر بادام تولید شده در خراسان جنوبی به مصرف داخلی می‌رسد.

وی گفت: بخش دیگری از بادام تولیدی در خراسان جنوبی به استان‌های همسایه خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال می شود.

مدیرامور باغبانی جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درآمد سالیانه خراسان جنوبی از محصول بادام به طور متوسط ۳۴۰ میلیارد تومان است، یاداور شد: سال گذشته از سطح باغات خراسان جنوبی پنج هزار و ۹۶۳ تن بادام برداشت شده است.

شایسته با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که در سال جاری از سطح باغات خراسان جنوبی سه هزار و ۷۱۱ تن بادام برداشت شود، افزود: کاهش بارندگی و شرایط اقلیمی از علل کاهش تولید این محصول بوده است.

وی بیان کرد: خواست ما بر این است که نه با افزایش سطح زیرکشت که با استفاده از علم و فناوری تولیدات باغی خراسان جنوبی را افزایش دهیم تا بهره وری اقتصادی برای کشاورزان نیز افزایش یابد.

کد خبر: ۱۷۰٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha