۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
۸۰ درصد خانوارها به شبکه ملی اطلاعات وصل می شوند| صادرات محموله مخابراتی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۸۰ درصد خانوارها به شبکه ملی اطلاعات وصل می شوند| صادرات محموله مخابراتی

ساری- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت ۸۰ درصد خانوارها با سرعت چند ده برابری به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی زارع پور ظهر جمعه در سخنرانی خود در جمع نمازگزاران نماز جمعه ساری با اشاره به سفر دولت به استان های مختلف گفت: در همه سفرها مصوبات متعددی دولت داشت و این سفرها فرمایشی نبوده است.

وی با بیان این که امروز هر یک از اعضای دولت به یک استان مختلف سفر کردند، آن را اقدامی بی نظیر برشمرد و گفت: دولت مردمی و جهادی سیزدهم تلاش می کند تا مشکلات مردم را رفع کند و تاکنون به پشتوانه مردم اقدامات بزرگی از جمله مردمی سازی یارانه ها را انجام داده است.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه انرژی و برق در سال های قبل روزانه قطعی مکرر برق داشتیم اما امسال چنین روندی را شاهد نبودیم و در حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات، فضایی و پست ماموریت های مختلفی داریم و در حوزه فضایی بعد از ۱۰ سال شورای عالی فضایی به ریاست جمهور تشکیل شد.

وی گفت: تعامل با کشورهای مختلف و پرتاب ماهواره خیام براساس همکاری مشترک با روسیه گفت: تصاویر این ماهواره دریافت شد و دارای دقت بالا است و هفته بعد این تصاویر منتشر می شود..

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تا هفته دولت سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون اتصال به شبکه ملی اطلاعات در کشور وجود نخواهد داشت، گفت: همه روستاها از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حار ۲۰ درصد خدمات دولت از طریق درگاه هوشمند ملی عرضه می شود، گفت: تا پایان دولت تمامی خدمات از طریق فضای مجازی و برخط ارائه می شود تا نیازی به مراجعه مردم به ادارات نباشد.

وی اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری خانوارها و منازل را از دیگر دستاوردها برشمرد و گفت: تا پایان دولت ۸۰ درصد از خانوارها با سرعت های چند ده برابری به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وزیر ارتباطات به صادرات محصولات فناورانه و تجهیزات مخابراتی به ۸۰ کشور جهان اشاره کرد و گفت: هفته آینده نیز محموله های فناوری و مخابراتی به چند کشور صادر می شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha