۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
بکارگیری توان عملیاتی کشور برای حل مسئله آب شرب همدان
معاون وزیر نیرو عنوان کرد:

بکارگیری توان عملیاتی کشور برای حل مسئله آب شرب همدان

همدان - معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو گفت: توان عملیاتی کشور در حوزه آب وفاضلاب هم قسم شده تا مسئله آب شرب همدان در سریع‎ترین زمان ممکن حل شود.

به گزارش بازار؛ احمد حیدری با اشاره به آخرین شرایط آبرسانی به همدان گفت: مشکل آب همدان مربوط به یک سال و دو سال گذشته نیست و این شهر از دو دهه پیش با مسئله تامین آب شرب مواجه است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو با اشاره اَبَرپروژه آبرسانی به همدان گفت: از سال ۱۳۸۳ که رهبر انقلاب به همدان سفر کرد، مسئله تامین آب شرب متناسب با نیاز روی میز بود و بر این اساس مقرر شد طرح بزرگ آبرسانی به این شهر در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در طول سالیان گذشته توجهی به تکمیل و بهره‌برداری از اَبرپروژه آبرسانی به همدان نشده و این طرح طی ۱۷ سال گذشته تنها پیشرفت ۳۰ درصدی را تجربه کرده بود.

وی افزود: از شهریورماه سال ۱۴۰۰ پروژه آبرسانی به همدان در فهرست پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار گرفت و با برنامه‌ریزی انجام شده و کار جهادی هم اکنون برای بهره‌برداری از این پروژه آماده می‌شویم.

حیدری ضمن تاکید بر اجرای پروژه‌های متعدد گفت: هم اکنون سد اکباتان با شرایط نامناسبی مواجه شده و بر این اساس تا قبل از تکمیل طرح بزرگ آبرسانی به این شهر، سلسله پروژه‌های تامین آب اضطراری به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو بیان کرد: با دستور وزیر نیرو، بسیج نیروهای عملیاتی، امکانات و اعتبارات برای حل مسئله آب شرب همدان به میدان آمده و تلاش می‌شود، مسئله آب همدان به صورت بنیادی و برای بلند مدت در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، در مناطقی از شهر همدان که با مشکل مواجه شده، شرایط تامین آب از منابع سیار در حال انجام است و از سوی دیگر بیش از یک میلیون بطری آب معدنی در سطح شهر با کمک سایر نهادها در حال توزیع بوده و به دست مردم می‌رسد.

حیدری گفت: توان عملیاتی کشور در حوزه آب وفاضلاب هم قسم شده تا مسئله آب شرب همدان در سریع‎ترین زمان ممکن حل شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      مدیر غیر بومی پدر این شهر درآورده
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      درست مدیریت میشد احتیاجی به ابر پروژه نبود
    • محمود IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 0
      منطقه ای از همدان هستیم که تقریبا دو هفته هست اب نداریم حتی یه قطره
    • ناشناس IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      افرادنالایقی که غیربومی هستندنسخه همدان روپیچیدن وهیچ دلسوزی نمیکنندبرای شهری که بهش تعلق خاطرندارند افرادنالایق وبعضافاقدتخصص برپستهای مدیریتی استان تکیه زده اند وبحرانهای آبی وشغلی وبی درآمدی وبزهکاری وغیره را به شهرهمدان به ارمغان اوردن
    • سام IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 1
      این معضل وبحران مدیریتی برمیگرده به دوسه دهه قبل که وقتی رفسنجانی رئیس جمهوربودوبه استانداران وعده داده بوداگر استانداری بودجه روبدون وکم وکاستی به خزانه دولت برگرداندپُست بهتری برایش درنظرمیگیرم وشداین فاجعه ای که درشهرهمدان بوجودآمد و این افرادغیربومی وفاقدتخصص همدان روبه هیچ فروختن
    • ناشناس IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      بحران آب درهمدان به سال ۷۹و۸۰ برمیگرده اونموقع هم قطعی آب به وفوراتفاق می افتادوبعداپروژه آبرسانی ازسدتالواربه همدان کلیدخورد واستاندارانی که غیربومی بودندبیخیال موضوع شدن ودلسوز نبودن که چاره ای بیاندیشن وشدچیزی که حالاساهدش هستیم افرادغیر بومی از پستهای کلیدی ومهم بایدکنارگذاشته شوندچون دیگردسترسی به این افرادغیربومی نیست وهمه رفته اندوپستهای مهمتری گرفته اند وهمدان مانده است وبحرانهایی که برایش بوجودآورده اند
    • آبان IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      آرسنیک نداره این ابر پروژه؟ نکشه ما رو