۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
 وضعیت نامطلوب اینترنت در شهرستان‌های سلطانیه و ماهنشان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان مطرح کرد؛

وضعیت نامطلوب اینترنت در شهرستان‌های سلطانیه و ماهنشان

زنجان- سرائی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت:  استان زنجان دارای وضعیت نامطلوب اینترنتی در شهرستان‌های سلطانیه و بخشی از ماهنشان است.

حامد سرائی در گفتگو با خبرنگار بازار به فراهم شدن زمینه ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای خبرنگاران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: افراد دارای شرایط و مورد تایید ارشاد استان می‌توانند با ثبت‌نام در درگاه دولت، اینترنت رایگان دریافت کنند.

وی ابراز داشت: ۸۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان زنجان دسترسی به اینترنت دارند و ۷۸ درصد روستاها دارای دسترسی مطلوب و ۲۱ درصد دسترسی ضعیف دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: استان زنجان دارای وضعیت نامطلوب اینترنتی در شهرستان‌های سلطانیه و بخشی از ماهنشان است.

سرائی تاکید کرد: اینترنت پر سرعت حق همه مردم است و مجموعه فناوری و اطلاعات درصدد ایجاد زمینه و زیر ساخت‌های شبکه دسترسی مطلوب اینترنتی برای عموم است.

وی با بیان اینکه پهنای باند ورودی استان زنجان ۵۰ گیگا بایت بر ثانیه است، ولی در استان از کمتر از یک سوم استفاده می شود، ابراز کرد: لایه های داخل شهری و استان در برنامه‌ریزی وزارت فناوری توسعه پهنای باند دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: توسعه لایه میانی مختص به داخل شهر دارای مشکل است و ۸ شرکت داری مجوز در این خصوص هستند و استان زنجان نیز در مقایسه به استان‌های دیگر فاقد وضعیت مطلوب است.

سرائی گفت: در صدد توسعه لایه درون استانی و شهری برای تویت و توسعه پهنای باند و تقویت توسعه اینترنتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های بهره‌برداری از زیر ساخت‌های اینترنتی مهم است، ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک و توسعه دیجیتال حائز اهمیت است.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 0
      سلام...چرا فقط شهرستان را میگید اینترنت ضعیفه...روستاهای سلطانیه با توجه به فرسودگی شبکه کابل اینترنت خانگی افتضاح هستش..مثل روستاهای خیرآباد .قرهبلاغ.یوسف آباد....خواهشا فقط از مشترکین پول نگیرین.خدمات ارائه بدین