۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کمبود ماده خام در صنایع تبدیلی کشاورزی گلستان
مدیر صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی گلستان خبر داد:

کمبود ماده خام در صنایع تبدیلی کشاورزی گلستان

گرگان - مدیر صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: برخی از صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان با چالش کمبود مواد خام مواجه‌اند و کارآیی لازم را ندارند.

عید محمد فاروقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۲۳ واحد در بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی کشاورزی از جهادکشاورزی گلستان پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ واحد در بخش فراروی محصولات زراعی، ۵۹ واحد در بخش باغی، ۱۰۱ واحد در بخش دامی و ۹۳ واحد در بخش شالیکوبی مجوز فعالیت دارند.

مدیر صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: برخی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از جمله واحدهای فراوری زیتون، خوراک دام و گیاهان دارویی و ... با چالش کمبود ماده خام مواجه اند و کارآیی لازم را ندارنم.

فاروقی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵ واحد فرآوری زیتون استان گلستان با ۲۵ درصد ظرفیت و ۵۵ واحد فرآوری دامی استان با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

وی با یادآوری اینکه هدف از ایجاد صنایع تبدیلی جلوگیری از خام فروشی و جذب تولیدات مازاد بر مصرف بخش کشاورزی است، تصریح کرد: گلستان با داشتن شرایط اقلیمی مناسب و زمین های مستعد، از قطب های مهم تولید کشاورزی کشور به شمار می رود و در صورت تامین مواد خام صنایع تبدیلی بخش کشاورزی می تواند به رونق تولید و افزایش اشتغال در استان کمک کند.

کد خبر: ۱٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha