۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
جفت ارز دلار/ین ژاپن را رصد نمایید| تعیین اهداف مقاومت و حمایت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

جفت ارز دلار/ین ژاپن را رصد نمایید| تعیین اهداف مقاومت و حمایت پیش رو

جفت ارز دلار/ ین ژاپن (USD/JPY) یکی از جفت ارزهایی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه با افتتاح سمپوزیوم جکسون هول ۲۰۲۲ توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد.

به گزارش بازار، جفت ارز دلار/ ین ژاپن (USD/JPY) یکی از جفت ارزهایی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه با افتتاح سمپوزیوم جکسون هول ۲۰۲۲ توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد. در این رویداد چندین عضو هیئت مدیره کمیته بازار آزاد فدرال از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گرفته تا رؤسای تصمیم گیرنده ایالتی فدرال رزرو حضور دارند که انتظار می رود در جریان این روزداد مهم، به سخنرانی بپردازند.

جفت ارز USD/JPY همچنان به سمت بالاترین سطح اخیر خود در ژوئیه ادامه می دهد؛ نرخی که آخرین بار در سال ۱۹۹۸ در طول بحران بانکی ژاپن مشاهده شد. همچنین، ارزش دلار نزدیک به بالاترین حد خود طی ۲۰ سال اخیر قرار داشته و انتظار بازارهای مالی این است که جروم پاول در جریان سخنرانی پیش روی خود، به لحن جنگ طلبانه در خصوص لزوم حفظ سیاست افزایش نرخ بهره بانکی ادامه دهد.

از سوی دیگر، گزارش اولیه مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا در روز پنجشنبه می‌تواند تکلیف این موضورا روشن کند که آیا ریسک‌های رکودی می‌توانند اقدامات پولی فدرال رزرو را تلطیف نمایند یا خیر.

معامله گران قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو در حال حاضر، با احتمال ۶۱ درصدی افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره و با احتمال ۳۹ درصدی افزایش ۵۰ واحدی این نرخ در سپتامبر قیمت گذاری می کنند. همچنین جفت ارز دلار/ین ژاپن در معاملات اوایل پنجشنبه لندن ۰.۲۹ درصد کاهش یافت.

پیش بینی نرخ دلار/ین ژاپن

جفت ارز دلار/ین ژاپن را رصد نمایید| تعیین اهداف مقاومت و حمایت پیش رو

اصلاحی که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، به نقطه حمایت در نرخ ۱۳۶.۶۹۷ رسیده است. کاهش به زیر این سطح حمایت، عدد ۱۳۵.۴۹۸ را به عنوان هدف بعدی یعنی بالاترین نرخ قبلی ۱۷ آگوست ۲۰۲۲، به ترکیب پیش بینی ما اضافه خواهد کرد. اهداف نزولی اضافی در ۱۳۴.۴۲۱ (بالاترین قیمت‌های ۹ ژوئن و ۳ آگوست) و ۱۳۳.۰۸۷ به عنوان سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد قرار دارند.

با این حال، جهش به ناحیه بالای حمایت ۱۳۶.۶۹۷ این جفت را قادر می‌سازد تا به دنبال شکستن مقاومت ۱۳۷.۷۷۰ یعنی اوج‌های ۱۱ جولای و ۲۲ آگوست باشد. شکستن این مقاومت راه را برای آزمایش مجدد بالاترین سطح ۱۴ جولای در ۱۳۹.۳۷۹ باز می کند. اگر گاوها این سد مقاومتی را از میان بردارند، فضایی شفاف برای رسیدن به رکوردهای جدید خواهند داشت.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha