۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
ورود محموله‌های مرغ زنده به سیستان و بلوچستان ممنوع است
معاون استاندار سیستان وبلوچستان:

ورود محموله‌های مرغ زنده به سیستان و بلوچستان ممنوع است

زاهدان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورود محموله‌های مرغ زنده به این استان ممنوع است و از توزیع و عرضه غیربهداشتی آن باید جلوگیری شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار که با هدف بررسی وضعیت عرضه مرغ زنده در سطح این استان برگزار شد، اظهار داشت: مرغداری‌های سطح استان موظف هستند مرغ تولید شده خود را از طریق کشتارگاه وارد چرخه توزیع کنند.

وی گفت: تولیدکنندگان مرغ استان خراسان جنوبی با اخذ مجوزهای دامپزشکی باید مرغ زنده را برای کشتار وارد کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان کنند تا پس از آن مرغ کشتار شده وارد زنجیره توزیع شود و اگر جدای از این چرخه مرغ زنده وارد استان شود همانند گذشته توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مرغدارانی که مرغ تولیدی را وارد کشتارگاه نکنند دامپزشکی و جهاد کشاورزی از تحویل جوجه، نهاده‌های دامی و سوخت به آنها جلوگیری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اتحادیه مرغداران سیستان و بلوچستان نسبت به راه‌اندازی فروشگاه و نمایندگی عرضه مرغ کشتار روز با برند معتبر در سطح استان اقدام تا بتوانند با بازار مرغ وارد شده از خارج استان رقابت کنند.

زنگنه ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که با توجه به همجواری با بازار مصرف ۲ کشور افغانستان و پاکستان مرغ تولیدی در استان صادر و مرغداران از شرایط رکود خارج شوند.

وی بیان کرد: برای فراهم شدن زمینه صادرات مرغ تولید شده در استان و همچنین مرغ زنده سایر استان‌ها تسهیلات ارزان جهت ایجاد خط N۲و همچنین ایجاد سایر زیرساخت‌های مورد نیاز از محل تسهیلات روستایی وجود دارد و مرغداران می‌توانند برای ایجاد این زیرساخت‌ها از این تسهیلات استفاده کنند.

کد خبر: ۱۷٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha