۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
تلاش برای آغاز فعالیت بازارچه‌های مرزی/ روابط اقتصادی «سیستان و بلوچستان» و «کویته» تقویت می شود
استاندار سیستان و بلوچستان:

تلاش برای آغاز فعالیت بازارچه‌های مرزی/ روابط اقتصادی «سیستان و بلوچستان» و «کویته» تقویت می شود

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش می‌کنیم در راستای نگاه و اراده ایران و پاکستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرزها و بازارچه‌های مرزی فعالیت خود را آغاز کنند و روابط اقتصادی و تجاری فی‌مابین دو استان هم‌مرز بیشتر تقویت شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در دیدارهای جداگانه با سرکنسول جدید و سابق جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان، با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت ممتاز ژئوپلوتیکی و داشتن حدود ۲۰ درصد از مرزهای کشور برای بسیاری از کشورهای منطقه دارای اهمیت است، اظهار داشت: باید نگاه به این استان تغییر کند و نقش و تأثیرگذاری آن در توسعه روابط و مناسبات با کشورهای همسایه فراتر از یک استان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دارای اشتراکات زیادی هستند و تقویت این اشتراکات همواره مد نظر مقامات ۲ کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری ایران و پاکستان و تاکید هر  دو طرف بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور افزود: ۹۰ درصد تجارت ایران و پاکستان از طریق مرز زمینی با مرکزیت کویته پاکستان صورت می‌گیرد لذا تلاش می‌کنیم در راستای نگاه و اراده دو کشور، با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی مرزها و بازارچه‌های مرزی فعالیت خود را آغاز کنند و روابط اقتصادی و تجاری فی‌مابین دو استان هم‌مرز بیشتر تقویت شود.

وی مقابله با قاچاق و ساماندهی و قانونمندسازی انتقال کالا از مرز را برای ایجاد اشتغال و تأمین معیشت مرزنشینان مهم برشمرد.

موهبتی همچنین تلاش برای برگزاری مستمر اجلاسیه‌های مرزی مشترک با مقامات هم تراز استان را از مهمترین انتظارات خود از سرکنسول جدید ایران در کویته پاکستان عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان بر تقویت ارتباطات بین دو کشور تأثیر مطلوب می‌گذارد.

وی از زحمات و تلاش‌های محمد رفیعی سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان تقدیر کرد و انتخاب حسن درویشوند را به این سمت تبریک گفت.

در این دیدارها گزارشی از آخرین برنامه‌ها و اقدامات سرکنسولگری ایران در کویته پاکستان ارائه شد.

همچنین استفاده از ظرفیت بالای استان سیستان و بلوچستان به عنوان هاب تجاری منطقه، رفع مشکلات گمرکی و لجستیکی میان دو کشور و بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی برای توسعه ترانزیت و تجارت از مهمترین محورهای گفت‌وگوی سرکنسول سابق و جدید ایران در کویته با استاندار سیستان و بلوچستان بود.

کد خبر: ۱۷٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha