۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
ماه‌های آینده سخت خواهند بود
رئیس جمهور فرانسه:

ماه‌های آینده سخت خواهند بود

مکرون، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تأثیرات جنگ اوکراین و بحران آب و هوایی، به پایان فراوانی چه از لحاظ نقدینگی، چه محصولات فناوری، مواد اولیه و آب سخن گفت.

به گزارش بازار، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به شهروندان این کشور هشدار داد: ماه‌های آینده سخت خواهند بود.

او در حالی از «پایان فراوانی» سخن گفت که سال جدید تحصیلی در فرانسه به زودی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که با فراز و نشیب‌های زیادی همراه باشد همچنین پیامدهای اجتماعی و اقتصادی همه گیری کووید-۱۹ و جنگ در اوکراین احساس می‌شوند.

امانوئل مکرون پس از نخستین دوره ریاست جمهوری (۲۰۲۲-۲۰۱۷) که بسیاری از طرفداران محیط زیست، سازمان‌های غیردولتی و کارشناسان عملکردش را در زمینه محیط زیست ناکافی دانستند، روز چهارشنبه در سخنانی در جمع وزیرانش که مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، گفت: «آنچه که ما در حال تجربه کردن آن هستیم بیشتر از یک دگرگونی یا تحول بزرگ است.»

وی با اشاره به تأثیرات جنگ اوکراین که درست شش ماه پیش آغاز شد و همچنین بحران آب و هوایی، به پایان فراوانی چه از لحاظ نقدینگی، چه محصولات فناوری، مواد اولیه و آب سخن گفت.

زنجیره‌های تولید که به علت همه گیری مختل شدند، تورم ناشی از افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی به علت جنگ در اوکراین، افزایش نرخ بهره که هزینه اعتبار را بالا می‌برد، همگی باعث شده است که خانوارهای فرانسوی تحت فشار باشند و افق روشنی پیش روی آن‌ها نباشد.

بدتر آنکه چشم انداز انفجار قیمت انرژی در زمستان توانمندی آن‌ها را برای گرم کردن خود محدود می‌کند و حواشی بودجه دولت برای کمک به آن‌ها تحت تأثیر هزینه‌های دولت برای کاستن از تأثیر کووید-۱۹، کاهش پیدا کرده است.

فرانسوی‌ها همچنین از یک دوره تابستانی خارج می‌شوند که با گرما و خشکسالی تاریخی ناشی از تغییرات آب و هوایی همراه بود.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha