۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
تشویق های مالیاتی برای پرورش دهندگان ماهی گذاشته شود
یک کارشناس حوزه شیلات:

تشویق های مالیاتی برای پرورش دهندگان ماهی گذاشته شود

گرگان- شهرکی، یک کارشناس حوزه شیلات ضمن اشاره به کاهش تولید آبزیان در استان، گفت: تشویق های مالی و مالیاتی برای پرورش دهندگان ماهی باید گذاشته شود تا از این طریق به افزایش تولید کمک شود.

محمد شهرکی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حمایت از پرورش دهندگان ماهی در راستای کاهش بهای تمام شده این محصول یکی از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

این کارشناس حوزه شیلات با بیان اینکه افزایش تولید قدرت خرید مردم را افزایش می دهد، ادامه داد: افزایش حجم تولید با زیادشدن بازار فروش ارتباط مستقیم دارد.

وی ضعف در حوزه بازرگانی را یکی از چالش های حوزه اقتصاد دانست و گفت: زمانی تولید ما موفق خواهد بود که بازرگانی قدرتمندی داشته باشیم؛ اگر این اتفاق بیافتد و حجم تولید افزایش یابد، مصرف ماهی در کشور بیشتر می شود.

شهرکی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از آبزیان در سطح کشور پایین است، گفت: میانگین مصرف ماهی در کشور ایران بسیار کمتر از میانگین بین المللی است و حتی کسانی که به مصرف آبزیان علاقه مند هستند هم میزان استفاده آنها در هفته و ماه بسیار محدود است.

شهرکی تصریح کرد: میزان مصرف از یک محصول به حجم تولید بستگی دارد و این سوال پیش می آید که آیا حجم تولید آبزیان به اندازه میزان مصرف است یا خیر؟

وی ادامه داد: در سال های گذشته به صورت چشمگیری کاهش تولید آبزیان داشتیم اما تلاش شده تا در سال های اخیر این حجم تولید رو به افزایش باشد.

شهرکی در خصوص قیمت تمام شده تولید در این حوزه گفت: قیمت ماهی و میگو در مقایسه با سایر محصولات پروتئینی بسیار بالاست و دقیقا به همین خاطر مصرف کننده با آگاهی از ضرورت مصرف آبزیان، قادر به تهیه آن نیست.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha