۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کشت قراردادی برنج در ۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران اجرا شد
در گفتگو با بازار؛

کشت قراردادی برنج در ۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران اجرا شد

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت قراردادی برنج امسال در ۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای استان اجرا شده است.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی در افزایش بهره وری حوزه تولید و کشاورزی اهمیت بسزایی دارد، گفت: تجهیز نوسازی اراضی و تامین آب یکی از ملزومات کشت برنج در استان محسوب می شود.

وی با عنوان این که جهاد کشاورزی متولی تولید و بازار محصولات به شمار می رود، گفت: توسعه الگوی کشت و کشت قراردادی برنج در ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اظهار این که باید از ظرفیت کشورهای همسایه و عربی برای صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استفاده کنیم، گفت: امسال برای صادرات مرکبات به چین نیز برنامه ریزی شد تا بخشی از تولیدات را به کشورهای همسایه و چین صادر کنیم.

عنایتی تصریح کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی رعایت استاندارد و الگوها اولویت اول و اساسی است و در این راستا زمینه و شرایط برای صادرات فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مدیریت میوه و محصولات کشاورزی را بسیار مهم دانست و گفت: میزان مصرف نهاده های کشاورزی باید بهینه و استاندارد باشد زیرا عدم رعایت و باقی ماندن سموم می تواند محصول را در کیفیت با مشکل روبرو کند.

وی بر لزوم مدیریت آفت مگس مدیترانه ای تاکید کرد و گفت: این آفت می تواند تولید و بازارپسندی مرکبات را با مشکل روبرو کند.

کد خبر: ۱۷۰٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha