۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
بازار خودرو تافته جدا بافته‌ای از بدنه حاکمیت شده است
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

بازار خودرو تافته جدا بافته‌ای از بدنه حاکمیت شده است

کمالی پور، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه وزارت صمت انگیزه‌ای برای ساماندهی شیوه فعلی پیش فروش خودرو ندارد، گفت: بازار خودرو تافته جدا بافته‌ای از بدنه حاکمیت شده و کار خودش را انجام می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یحیی کمالی پور، با انتقاد از مکانیسم خودروسازان برای پیش فروش خودرو، گفت: قصه پر غصه فروش ماشین‌های ایران خودرو و سایپا تمامی ندارد به نحوی که درصد زیادی از وقت مجلس دهم به این موضوع اختصاص پیدا کرد و در نهایت هیچ تغییری در شیوه ثبت نام خودرو ایجاد نشد. از طرفی دستور العمل‌های دولت برای ساماندهی مکانیسم پیش‌فروش خودرو صادر می‌کرد که آن هم نتیجه بخش نبود.

صدای اعتراض مردم نسبت به خودروسازها شنیده نمی‌شود

وی ادامه داد: مشخص نیست خودروسازان از چه کسی حرف شنوی دارند و جبهه‌‎شان را براساس کدام دستورالعمل صادره تغییر می‌دهند. امروزه وضعیت نامناسبی در مکانیسم خودروسازان برای پیش فروش خودرو وجود دارد اما نه تنها حرف مردم شنیده نمی‌شود بلکه نظارت و کنترلی هم وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در این شرایط بحرانی کرونا چه اتفاقی افتاده که قیمت خودرو تا این حد افزایش پیدا کرده است؟ مکانیسمی برای پیش فروش خودروها ایجاد شده که مردم عادی امکان ثبت نام ندارند چرا که قبل از هر اقدامی سایت بسته شده و یا ظرفیت ثبت‌نام تکمیل شده است. از طرفی قوه قضاییه، مجریه و مجلس هم توانایی کنترل، مدیریت و نظارت بر این بازار را ندارند.

 وزارت صمت انگیزه‌ای برای ساماندهی شیوه فعلی پیش فروش خودرو ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه صدای اعتراض مردم نسبت به خودروسازها شنیده نمی‌شود، گفت: تنها صدای مردم نماینده‌های مجلس هستند که تذکرها و صحبت‌های آنها هم تاثیری نداشته است. از طرفی وزارت اقتصاد و صمت هم انگیزه‌ای برای ساماندهی شیوه فعلی پیش فروش خودرو نشان نداده اند و عملا بازار خودرو تافته جدا بافته‌ای از بدنه حاکمیت شده و کار خودش را انجام می‌دهد. از طرفی مردم از مراجعه به دستگاه قضایی و شکایت هم ناامید شده اند. بنابراین قوه قضاییه و دستگاه اجرایی باید به صورت قاطعانه به موضوع پیش‌فروش خودروها ورود کنند.

کد خبر: ۱۷٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha