۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
واحدهای تملیکی بانک های عامل در اردبیل تعیین تکلیف می شوند
استاندار اردبیل:

واحدهای تملیکی بانک های عامل در اردبیل تعیین تکلیف می شوند

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: در راستای تحقق جهش تولید، واحدهای تملیکی بانک های عامل تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی و تعیین تکلیف واحدهای تملیکی بانکها و احیای واحدهای راکد اظهار کرد: از ۷۴۶ مورد دامپروری و تولیدی حوزه کشاورزی ۲۵۲ مورد راکد بوده که ۷۰ مورد در سال ۹۸ تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز با تلاش سازمان جهاد کشاورزی ۷۰ مورد بررسی و احیاء می شوند که از تعداد واحدهای اشاره شده تعداد ۱۲۳ مورد قابل احیاء است و بر اساس اعلام این سازمان شش واحد در یک ماه گذشته به چرخه تولید و فعالیت برگشته اند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با احیای واحدهای حوزه صنعت و معدن اظهار کرد: در سال ۹۸ از تعداد ۱۵۸ واحد قابل احیاء ۵۶ مورد به چرخه فعالیت برگشته اند و از ۱۹۹ واحد راکد۱۰۲ واحد صنعتی در سال ۹۹ تعیین تکلیف می شوند و قرار است ۷۷ واحد نیز تغییر کاربری و واگذار شوند.

وی با بیان اینکه واگذاری یکی از واحدهای راکد به بخش خصوصی در ماه اول سال ۹۹ یکی از اقدامات شاخص بود، افزود: به گفته سرمایه گذار بعد از تعمیر و احیاء این واحد برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

بهنام جو تصریح کرد: حوزه های صنعت و کشاورزی واحدهای راکد قابل احیاء را بر اساس میزان اشتغال و ارزش ریالی با برش شهرستانی احصا کرده اند و برای تعیین تکلیف این واحدها باید فرمانداران نیز پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه واحدهای تملیکی بانک ها در استان باید تعیین تکلیف شوند، افزود:سیاست دولت در سال جهش تولید، تعیین تکلیف تمامی واحدهای تملیکی بانک های عامل است و طبق آخرین آمار ۴۴ واحد تملیکی در اختیار بانک های استان قرار دارد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به منظور تسریع روند واگذاری و تعیین تکلیف واحدهای راکد باید جلسه مستقلی با مدیران بانک ها و صاحبان واحدها در محل استانداری برگزار شود.

بهنام جو با اشاره به اینکه واحدهای تملیکی باید از سوی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری پیگیری شود، اظهار کرد: این واحدها باید در اسرع وقت احصاء شده و واحدهای قابل احیا از طریق مزایده، واگذار و اقاله و همچنین واحدهای غیر قابل احیا مشخص شوند.

کد خبر: ۱۷٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha