۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
مهاجرت معکوس در استان اصفهان در گرو توسعه گردشگری روستایی
فرماندار ویژه شهرستان کاشان مطرح کرد؛

مهاجرت معکوس در استان اصفهان در گرو توسعه گردشگری روستایی

اصفهان - زارعی؛ فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: برای تحقق رونق اقتصادی در روستاها، گردشگری روستایی باید با شتاب بیشتری پیش رود که مهاجرت معکوس در استان نیز در گرو آن است.

محمدشریف زارعی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ضرورت احیا و معرفی فرهنگ غنی روستایی در سطح شهرستان اظهار داشت: گردشگری روستایی ارزش افزوده بالایی دارد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در روستا زندگی به صورت فعال در جریان است، ابراز داشت: هنر و کار در روستاهای ایران جز لاینفک زندگی مردم است و از این رو باید برای تحقق رونق اقتصادی در روستاها، گردشگری روستایی با شتاب بیشتری پیش برود.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف تلاش تمامی دستگاه ها لازم است، تصریح کرد: این موضوع می تواند باعث حفظ بافت و اصالت تاریخی روستاها شود.

اجرای طرح گردشگری روستایی در یکی از روستاهای کاشان به شکل پایلوت

وی افزود: از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواسته ایم‌ تا طرحی هدفمند و تحقیقاتی برای روستاهای کاشان پیاده کند تا با مشارکت سایر دستگاه ها این طرح در یکی از روستاها به صورت آزمایشی اجرا و پس از آن برای سایر روستاها عملیاتی شود.

زارعی تاکید کرد: به نظر می‌رسد رونق اقتصادی و توسعه کسب و کارهای روستایی با گردشگری روستایی می تواند زمینه های خوبی را برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستاهای محل اقامت خود فراهم کند.

کد خبر: ۱۷۰٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha