۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
گزارش تفریغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش نفت و گاز بررسی شد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

گزارش تفریغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش نفت و گاز بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بررسی گزارش تفریغ قانون بودجه در بخش نفت و گاز، سبب مراقب بیشتر از قانون بودجه سال آینده، دقت نظر در قانون‌گذاری و ایجاد ضمانت‌های بیشتر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر در تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه یکم شهریورماه) کمیسیون انرژی مجلس به حضور وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوال هادی بیگی‌نژاد و ارائه گزارش تفریغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش نفت و گاز توسط کارشناسان دیوان محاسبات کشور اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستور کار نخست جلسه امروز به سوال آقای بیگی‌نژاد از وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت هولدینگ پتروفرهنگ اختصاص داشت اینکه شان نظارتی -که مقام عالی وزارت باید در حوزه‌های اقتصادی زیرمجموعه ازجمله این هودلینگ داشته باشد- رعایت می‌شود یا خیر؟ و به کارگیری دانش لازم در این حوزه تخصصی چگونه وضعیتی دارد؟، همچنین آیا منابع عمومی کشور در شرکت‌های این حوزه مراقبت می‌شوند؟ ضمن آنکه وضعیت حسابرسی چگونه است؟ و اگر تخلفی صورت گیرد در حوزه اشراف آقای وزیر است یا خیر؟ و این دقت نظر مبنی بر اینکه آنجا علاوه‌بر توسعه، برای کشور درآمدزا نیز باشد وجود دارد یا خیر؟ که در نهایت مقرر شد؛ کمیته‌ای تشکیل شود تا موضوع را پیگیری کند لذا سوال به صحن علنی ارجاع نشد.

وی افزود: بخش دوم جلسه امروز به بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه قانون ۱۴۰۰ اختصاص داشت -که امروز تبصره یک آن بررسی شد-، البته هدف از این جلسه و جلسات دیگری که در آینده به همین منظور تشکیل خواهد شد آسیب‌شناسی قانون بودجه و کشف انحرافات موجود درعملکرد دولت است.

وی اضافه کرد: این آسیب‌شناسی سبب مراقب بیشتر از قانون بودجه سال آینده، دقت‌نظر در قانون‌گذاری و ایجاد ضمانت‌های بیشتر برای اجرای قانون توسط مجریان قانون خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین از آنجا که در آستانه ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه کشور ازسوی دولت نیز هستیم برگزاری جلسات بررسی تفریغ بودجه کمک می‌کند در سیاستگذاری و تدوین برنامه هفتم دقت‌نظر بیشتری شود و سبب خواهد شد؛ بودجه‌های سالانه‌ای -که در سال‌های اجرای قانون برنامه هفتم تدوین می‌شود- با قانون برنامه بیشترانطباق داشته باشند، همچنین در گزارش‌های تفریغ بودجه سال‌های بعد شاهد انحرافات کمتری باشیم به ویژه آنکه تبصره یک، تبصره بسیار مهمی در حوزه درآمدهای نفتی و محل هزینه‌کرد آن‌ها است.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha