۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
حجم بازار صنعت پوشاک ایران ۸ میلیارد دلار است

حجم بازار صنعت پوشاک ایران ۸ میلیارد دلار است

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: «شناسه کالا» تبدیل به کلید واژه مسئولیت‌گریزی شده است.

به گزارش بازار، مجید افتخاری با اشاره به اینکه طرح مقابله با قاچاق، مدام با کلیدواژه «شناسه کالا» بین وزارت صمت و ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز پاسکاری می‌شود، افزود: خود مسئولان هم معتقدند با شناسه کالا به تنهایی نمی‌توانند کالای قاچاق را تشخیص دهند و باید صندوق مکانیزه هم راه‌اندازی شود که چند سال طول می‌کشد و تولید و اشتغال در این چند سال از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در اصل شناسه کالا تبدیل به کلید واژه مسئولیت‌گریزی شده است و در این میان هر روز سطح عرضه برای بخش خصوصی کوچک‌تر می‌شود.

افتخاری گفت: در همین شرایط ستاد مقابله با قاچاق پوشاک و ارز آمارهای عجیب ارائه می‌کند؛ برای مثال در شرایطی که تولیدکنندگان معتقدند قاچاق هر روز افزایش می‌یابد، ستاد می‌گوید قاچاق از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به حدود ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایران افزود: طبق اعلام وزارت صمت به ازای هر ۵ هزار دلار یک اشتغال ایجاد می‌شود، بنابراین در این مدت با کاهش ۲ میلیارد دلاری قاچاق و بازاری که در اختیار تولید داخل قرار گفته، باید ۴۰۰ هزار شغل در این صنعت ایجاد شده باشد که اینطور نیست.

این فعال حوزه پوشاک گفت: حجم بازار صنعت پوشاک ایران ۸ میلیارد دلار است و با توجه به اینکه طبق اعلام وزارت صمت، به ازای هر ۵ هزار دلار یک شغل ایجاد می‌شود، الان باید یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل در این صنعت وجود داشته باشد که این اتفاق نیفتاده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha