۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
حمایت بنیاد احسان از کشت گیاهان دارویی و دام پروری

حمایت بنیاد احسان از کشت گیاهان دارویی و دام پروری

قرارگاه کشاورزی بنیاد احسان با همکاری گروه‌های جهادی تخصصی این حوزه، در مناطق کم برخوردار اقدامات حمایتی خود از کشاورزان و عشایر را ادامه می‌دهد.

به گزارش بازار، مهدی بختیاری مسئول قرارگاه کشاورزی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام - ره گفت: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های قرارگاه کشاورزی در حوزه کمک به معیشت کشاورزان و خانوارهای کم برخوردار است و در این راستا طرح کشت گیاهان دارویی توسط این خانوارها را آغاز کرده‌ایم.

حمایت بنیاد احسان از کشت گیاهان دارویی و دام پروریبختیاری ادامه داد: در استان مازندران ۳۰۰ هکتار زمین غیرقابل کشت برای کشت گیاهان دارویی با اعتباری ۳۰۰ میلیون تومانی آماده شده است، این زمین‌ها در اختیار ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانواده قرار خواهند گرفت تا بعد از طی مراحل آموزشی و با کمک گروه‌های جهادی در پاییز، کشت را آغاز کنند و در استان خوزستان نیز ۱۰۰ هکتار زمین برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده تا در اختیار افراد کم برخوردار قرار گیرد.

مسئول قرارگاه کشاورزی بنیاد احسان افزود: در فصل آغاز کشت گیاهان دارویی، با حمایت بنیاد احسان یک میلیارد تومان سم، کود و بذر خریداری می‌شود و از طریق گروه‌های جهادی توزیع خواهد شد.

بختیاری درباره اقدامات این قرارگاه در حوزه دام پروری هم گفت: با همکاری گروه‌های جهادی دامپزشکی، ۲۰۰ هزار راس دام تحت پوشش بنیاد احسان قرار گرفته تا با اقدامات مناسب شاهد کاهش تلفات دام عشایر باشیم در یکی از اقدامات برای کاهش تلفات دام، کاروان سلامت دام به مناطق مختلف کشور اعزام شده است، دستاورد این کاروان تزریق ۶۰ هزار واکسن قانقاریا و توزیع ۲۰۰ میلیون تومان دارو بوده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha