۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
۴۵ درصد ظرفیت روغن کشی کشور در اختیار مجموعه مدلل است
در گفتگو با بازار؛

۴۵ درصد ظرفیت روغن کشی کشور در اختیار مجموعه مدلل است

ساری- فرهنگ اسا، مدیر بخش کشاورزی صنایع غذایی مدلل در مازندران ظرفیت روغن کشی کشور را دو میلیون تن بیان کرد و گفت: ۴۵ درصد آن در این مجموعه تولید می شود.

کیوان فرهنگ آسا در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه در گذشته کشت قراردادی درباره محصولات مختلف انجام می شد، افزود: در حال حاضر کشت قراردادی در کشور فقط از طریق یک بخش خصوصی انجام می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه بزرگترین روغن کشی را در کرمانشاه و بعد کارخانه روغن نباتی را در مازندران راه اندازی کردیم، افزود: مجموعه مدلل با واردات چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن بزرگترین تامین دانه در کشور است که دانه های روغنی سویا، ذرت و جو دامی مورد نیاز را وارد می کند.

وی افزود: در حوزه بازار روغن نیز با توزیع ۲۴۰ هزار تن رتبه سوم کشور را عهده دار هستیم و همچنین ۴۵ درصد ظرفیت روغن کشی و ۳۰ درصد بازار کنجاله را عهده دار هستیم.

فرهنگ آسا ادامه داد: ظرفیت روغن کشی کشور حدود دو میلیون تن بوده که حدود یک میلیون تن آن مربوط به مجموعه ملل است و روزانه شش هزار تن ظرفیت روغن کشی این مجموعه است.

وی شمار واحدهای روغن کشی کشور را ۵۰ واحد بیان کرد و گفت: حدود ۱۰ درصد از روغن مورد نیاز ایران در داخل تولید و ۹۰ درصد از طریق واردات تامین می شود.

مدیر بخش کشاورزی صنایع غذایی مدل با اظهار این که دولت مصوب کرد که روغن مورد نیاز از طریق دانه تامین شود، گفت: دهه های ۷۰ و ۸۰ دوران طلایی روغن کشی بود و بعد از آن تولید دانه های روغنی کاهش یافت.

کد خبر: ۱۷۰٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha