۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
سازمان تعزیرات سال گذشته به ۷۵۰ هزار پرونده رسیدگی کرد
وزیر دادگستری:

سازمان تعزیرات سال گذشته به ۷۵۰ هزار پرونده رسیدگی کرد

وزیر دادگستری گفت: سازمان تعزیرات طی یک سال گذشته به ۷۵۰ هزار پرونده رسیدگی کرده و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جریمه اخذ و به خزانه‌واریز کرده است.

به گزارش بازار، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: براساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی، وظیفه وزیر دادگستری برقراری ارتباط قوه قضاییه با مجلس و نیز قوه قضاییه با دولت است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش تعاملات قوه قضاییه با دیگر قوا افزود: در زمان رای اعتمادم در مجلس، در مشورت با رئیس قوه قضاییه، تنظیم تفاهمنامه ای را پیشنهاد کردم تا بر اساس آن، کارگروهی مرکزی متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، دولت و مجلس ایجاد شود و در زیر مجموعه آن کارگروه‌های استانی شکل گیرد که شیوه نامه آن هم مصوب شد. تلاش کردیم تعاملات بین قوه قضاییه و مجلس بیشتر شود.

وزیر دادگستری گفت: پرداخت خسارت به خانواده‌هایی که بیت المال باید دیه آنها را پرداخت کند، وظیفه وزارت دادگستری است و سال گذشته تلاش کردیم اعتبار بیشتری برای این منظور وصول شود، امسال به یک هزارو ۲۰۰ نفر که در این رابطه پرونده داشتند این مبلغ پرداخت شد و هزینه ای که برای این منظور اختصاص بافت نسبت به گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

رحیمی گفت: سازمان تعزیرات طی یک سال گذشته به ۷۵۰ هزار پرونده رسیدگی کرده و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جریمه اخذ و به خزانه‌واریز کرده است.

وی بیان کرد: طی مصوبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ستاد تنظیم بازار، تمام تولیدکنندگان و واردکنندگان موظف بودند که در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت قیمت کالایی که می فروشند، درج کنند و این قیمت به تایید سازمان حمایت برسد؛ تاکنون ۵۲ هزار کالا در این سامانه ثبت شده است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: براساس مصوبه جلسه سران قوا، برخی اختیاراتی همچون افزایش جریمه‌ها، نصب بنر اعلام تخلفات و پلمب واحدهای صنفی متخلف به سازمان تعزیرات داده شد که اثربخش هم‌بوده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha