۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
کرونا ۸ هزار نفر را در استان مرکزی مشمول دریافت بیمه بیکاری کرده است
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه:

کرونا ۸ هزار نفر را در استان مرکزی مشمول دریافت بیمه بیکاری کرده است

ساوه - دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: بر اثر شیوع کرونا بالغ بر هشت هزار نفر در استان مرکزی اقدام به دریافت بیمه بیکاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود میرزایی عصر پنج شنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز کارگر در محل خانه کارکر ساوه برگزار شد، اظهار داشت: بر اثر شیوع کرونا طبق آمار مسئولان استانی بالغ بر هشت هزار نفر در این شهرستان اقدام به دریافت بیمه بیکاری کرده اند.

میرزایی در ادامه با انتقاد از میزان حقوق کارگران گفت: کارگران از مزایای حداقلی برخوردار هستند و نیاز به پشتیبانی و حمایت بیشتر دارند.

وی بیان داشت: هر چند در دولت فعلی نسبت به دولت‌های گذشته توجه بیشتری به کارگران شده است، اما وجود دست‌های پشت پرده و ایجاد تورم مشکلات اقتصادی کارگران را افزایش داده است.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به اخراج کارگران شرکت «پارلو» به بهانه‌های واهی عنوان داشت: این مسئله به صورت جدی در شورای کار و وزارت کار مورد توجه قرار گرفت، لذا انتظار داریم تحت هر شرایطی شأن و جایگاه کارگر حفظ شود.

میرزایی به تعدیل نیرو در شرکت دارویی «روناک» نیز اشاره کرد و بیان داشت: علت تعدیل نیرو در این شرکت نیاز به ارز برای تأمین مواد اولیه بود و در این زمینه از سازمان غذا و دارو انتظار می‌رود در این شرایط که این واحد دارویی می‌تواند نیاز استان و کشور را در بحث مواد دارویی حل کند در تأمین ارز توجه ویژه داشته باشد، قطعاً اگر حمایتی نباشد، آمار تعدیل نیرو در این واحد صنعتی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ساوه ۷۰۰ واحد صنعتی دارد، گفت: اعضای شورای کار در واحدهای صنعتی به دلیل قراردادهای موقت از طرف کارفرما برای پیگیری منافع کارگر حمایت نمی‌شوند، بنابراین از وزارت کار انتظار می‌رود فضای امنی برای شورای کار اسلامی در واحدهای صنعتی فراهم کند.

کد خبر: ۱۷٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha