۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
تلاش ایران برای افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی شمال – جنوب
دیدار معاون وزیر راه با وزیر صنایع تاتارستان مطرح شد

تلاش ایران برای افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی شمال – جنوب

وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان در دیدار با معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی کشورمان از اهتمام این کشور برای ایفای نقش در کریدور شمال- جنوب و افزایش تجارت خود با ایران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کروبچنکو معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان به همراه هیاتی از تجار و شرکت‌های حمل و نقل این کشور وارد ایران شده و به دیدار و گفت‌وگو با معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مدیران این حوزه پرداختند.

شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این دیدار به تشریح وضعیت حمل و نقل ایران و معرفی ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف حمل و نقل پرداخت و جزئیات توافقات انجام شده میان ایران و روسیه در سیزدهمین کمیته حمل و نقل برای توسعه روابط ترانزیتی میان دو کشور را بیان کرد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، اتصال راه آهن رشت به آستارا و تکمیل شبکه ریلی بین بندرعباس تا آستارا (کریدور شمال – جنوب) را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی بر شمرد.

همچنین وی به اتصال ریلی بندر چابهار به زاهدان که از اولویت‌های مهم دیگر ایران است، اشاره کرد.

افندی‌زاده در خصوص موافقت کشورمان در جهت برقی کردن راه‌آهن اینچه برون به گرمسار توسط سرمایه‌گذاری دولت روسیه و افزایش ظرفیت ریلی ترانزیت کشور در آینده توضیحاتی ارائه کرد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه کریدورها و حمل بارها با هزینه کمتر و حجم بیشتر را مورد اشاره قرار داد.

ایجاد مراکز لجستیکی در تاتارستان برای ایفای نقش در کریدور شمال- جنوب
وزیر صنایع و تجارت تاتارستان نیز در این دیدار با ابراز تمایل به حضور و ایفای نقش در کریدور شمال- جنوب از ایجاد مراکز لجستیکی در تاتارستان به منظور افزایش تجارت با ایران از طریق کریدور شمال- جنوب و دریای خزر خبر داد.

وی همچنین به معرفی یک شرکت فعال در حوزه حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای و دارای ۵ هزار دستگاه کامیون برای حضور در کریدور شمال- جنوب پرداخت.

برقراری پرواز مستقیم تهران- کازان
برقراری پرواز مستقیم تهران- کازان از دیگر درخواست‌هایی بود که توسط معاون نخست وزیر تاتارستان مطرح شد و بر این نکته نیز تاکید شد که برقراری این پروازها می‌تواند در رونق تجارت میان دو کشور موثر باشد.

کروبچنکو تاکید کرد: تمامی اقدامات لازم برای برقراری پرواز مستقیم از سوی کشور تاتارستان انجام خواهد شد.

وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان در ادامه از معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای حضور در نمایشگاه دیجیتال کازان دعوت کرد و گفت: در این نمایشگاه از پروژه‌های دیجیتال این کشور در حوزه حمل‌ونقل رونمایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha