۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
۱۲۸ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم، فقط در یک استان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان مطرح کرد

۱۲۸ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم، فقط در یک استان

گرگان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: اکنون ۱۲۸ هزار واحد مسکونی درمناطق روستایی استان نیاز به مقاوم‌سازی برای ایمن بودن در برابر حوادث و بلایای طبیعی دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان گلستان، محمدتقی زمانی‌نژاد اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پایین و ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه هم اکنون در مناطق روستایی گلستان ۲۲۹ هزار واحد مسکونی وجود دارد، افزود: از زمان آغاز طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا الان ۷۵ هزار واحد در این استان با پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: اکنون ۱۲۸ هزار واحد مسکونی درمناطق روستایی گلستان نیاز به مقاوم‌سازی برای ایمن بودن در برابر حوادث و بلایای طبیعی دارد.

زمانی نژاد اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های مختلف را مقاوم‌سازی می‌کند که سهم استان گلستان از این تعداد سالانه پنج تا ۶ هزار واحد است.

وی از همکاری ۳۰۰ مهندس ناظر فنی روستایی و ۴۰ دفتر طراحی و نقشه‌کشی ساختمان با بنیاد مسکن برای نظارت بر ساخت و ساز مسکن روستایی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: مسکن ایمن در استان باید به گونه‌ای احداث شود که حداقل عمر مفید آن ۷۰ سال باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین با اشاره سیل امسال در این استان یادآور شد که در جریان این رخداد طبیعی، ۱۴ هزار واحد از ۲۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیده نیاز به تعمیرات داشتند که همگی انجام شدند.

زمانی‌نژاد افزود: هشت هزار واحد مسکونی دیگر هم در جریان سیل نیاز به بازسازی و احداث مجدد داشتند که درمجموع تا الان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی از تخصیص و پرداخت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به بخش مسکن سیل‌زدگان گلستانی از آغاز تا الان خبر داد و اضافه کرد: توجه به بیمه حوادث در بخش مسکن از دیگر نیازهای این استان حادثه‌خیز است که باید توسط مردم و نیز مهندسان ناظر ساختمان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha