۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
ماجرای صف های طولانی بنزین در شرق و جنوب کرمان| مسئولان: سوخت به جایگاه ها رسید
بازار گزارش می دهد؛

ماجرای صف های طولانی بنزین در شرق و جنوب کرمان| مسئولان: سوخت به جایگاه ها رسید

کرمان- عدم عرضه بنزین در برخی جایگاه های شرق و جنوب استان کرمان باعث تشکیل صف های طویل و گلایه مندی مردم این مناطق شد.

بازار؛ گروه استان ها: برخی مناطق جنوب و شرق استان کرمان از عصر روز گذشته با تشکیل صف های طویل بنزین مواجه شدند. گفته می شود دلیل این مساله عدم ارسال بنزین از هرمزگان است که منجر به این شده در برخی از جایگاه های سوخت بنزین عرضه نشود. البته مسئولان افزایش مصرف سوخت در روزهای پایانی ماه را در بروز این وضعیت موثر می دانند.

دلیل این وضعیت هر چه بود باعث بروز مشکلات و گلایه مندی مردم شد و مردم باید ساعت های طولانی را در صف های بنزین جایگاه های فعال می ماندند تا در نهایت بتوانند سوخت مورد نیاز خودرویشان را تامین کنند. کهنوج، ریگان و بم از جمله شهرستان هایی بودند که با این مشکل مواجه بودند.

گلایه های مردم از کمبود سوخت

احسان پورشیخ علی مسافری است که از مسیر کهنوج گذر می کند، او به بازار با اشاره به معطلی سه ساعته اش در صف بنزین گفت: تمام برنامه ریزی ام با این مشکل، بهم ریخت. با هدف اینکه در کهنوج بنزین می زنم در طول مسیر به جایگاه های سوخت مراجعه نکردم و حالا وضعیت در اینجا به گونه ای شده که باید ساعت ها در این شلوغی صف منتظر بمانم تا نوبتم شود.

وی ادامه داد: کارکنان جایگاه ها دلیل این وضعیت را ارسال نشدن بنزین از هرمزگان می دانند ای کاش مسئولان این شرایط را پیش بینی و از بروز آن جلوگیری کنند.

امین امیری از شهروندان بم هم با اشاره به اینکه بم در مسیر تزاتزیت قرار دارد و تردد زیادی در آن در جریان است، گفت: بسیاری از مسافران به دلیل مشکل سوخت دچار مشکل و سرگردان شده اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی جایگاه های سوخت را رفته ام تا یک جایگاه فعال پیدا کرده ام، افزود: مسئولان باید هر چه سریعتر فکری برای این مساله بکنند.

تزریق سوخت به جایگاه ها

اما مسئولان حالا از رفع مشکل خبر می دهند و می گویند که سوخت به سمت مناطق بارگیری و مشکل حل شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی کرمان به بازار گفت: طی یک الی دو روز گذشته یک مقدار ترافیک صف جایگاه های سوخت حوزه جنوب و شرق استان کرمان زیاد بود.

سید باقر نورالدینی ادامه داد: با رصدهای انجام شده توقف آنچنانی در عرضه بنزین نداشتیم در حوزه شرق دو الی سه جایگاه در یک مقطع کوتاه با توقف مواجه شدند که به دلیل هجومی بود که هموطنان برای سوخت گیری و برداشت سهمیه موجود در کارت هایشان داشتند.

در جال حاضر کمبود سوخت در این مناطق نداریم و ناوگان دچار مشکل نیست؛ با جدیت به صورت 24 ساعته کار دنبال و تامین سوخت جایگاه ها انجام شد

وی گفت: در جال حاضر کمبود سوخت در این مناطق نداریم و ناوگان دچار مشکل نیست؛ با جدیت به صورت 24 ساعته کار دنبال و تامین سوخت جایگاه ها انجام شد.

سوخت به همه جایگاه ها رسیده است

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی کرمان اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه شرق آرامش حاکم است و صف ها خلوت شده است. سوخت هم به همه جایگاه ها ارسال شده است.

وی گفت: به هم استانی ها اعلام می کنم که کمبود سوخت نداشته و مشکلی هم در حوزه ناوگان و سوخت رسانی وجود ندارد.

فرماندار کهنوج در این خصوص به بازار گفت: توقف موقت عرضه بنزین در برخی از جایگاه های کهنوج احتمالا به دلیل افزایش مصرف طی روزهای پایانی ماه است.

اصغر سنجری با اشاره به تشکیل صف های طولانی بنزین ادامه داد: سوخت شهرستان کهنوج از هرمزگان تامین می شود.

وی با بیان اینکه بارگیری سوخت انجام شده است، افزود: این مشکل در حال رفع است.

سوخت بارگیری شده و در حال ارسال به شهرستان بم است حتی برخی از جایگاه ها سوخت دریافت کرده اند

فرماندار بم در گفتگو با بازار قول رفع مشکل را داد و گفت: سوخت بارگیری شده و در حال ارسال به شهرستان بم است حتی برخی از جایگاه ها سوخت دریافت کرده اند.

محمد برزنگ گفت: مابقی جایگاه ها هم در ساعت های آینده سوخت دریافت می کنند و مشکل به صورت کامل رفع می شود.

او هم دلیل بروز این مشکل را افزایش مصرف بنزین در روزهای پایانی ماه عنوان کرد.

البته گفته می شود پخش یک شایعه هم در افزایش مراجعه مردم به جایگاه های سوخت و بروز این شرایط موثر بوده محتوای این شایعه این بود که قرار است نرخ بنزین به صورت پایلوت در این مناطق به هشت هزار تومان افزایش پیدا کند که این مساله از سوی مسئولان تکذیب شد.

گفته می شود با بارگیری و تزریق بنزین به جایگاه های سوخت مشکل کمبود بنزین در این شهرستان ها کم کم در حال برطرف شدن است.

کد خبر: ۱۶۹٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha